Grand seiko sbgx005 loopt achter

Hoi allemaal,

Ik heb net een grand seiko sbgx005 gekocht uit japan en merk dat het horloge nogal fors achterloopt (per 3 uur iets van 10 minuten). Vanzelfsprekend niet zoals het hoort, maar ik vraag me af waar het aan kan liggen.

Het horloge is dus net geimporteerd vanuit japan. Ik heb het bij een handelaar gekocht, er stond niks beschreven over defecten.

Weet iemand wat het eventueel kan zijn?

Batterijwissel aanstaande?

1 like

Ja zat ik ook aan te denken, die suggestie gaf chatgpt ook, en dan met name dar de batterij er niet goed in zou zitten.

Hij zou een end of life indication moeten geven als die bijna leeg was, dat doet die niet

Overleggen met de verkoper.
Of hij betaalt de reparatie hier, of je stuurt m terug.

1 like

Dat zal moeilijk gaan. Want

En daarmee dus al zijn inklaring moeten betalen. En zie dat maar eens terug te krijgen bij retour. Ik kan je vertellen dat dit een nachtmerrie is en soms gewoon helemaal niet lukt.

2 likes

Misschien heeft deze al een tijd niet meer gelopen, en loopt nu daardoor wat stroever?

Er zijn quartz testers te koop, met een functie die het uurwerk even laten lopen.

1 like

Zit een 9Fxx uurwerk in toch? Een van de beste quartz uurwerken op de markt?! Zou volgens de overlevering wel 50 jaar zonder enig onderhoud accuraat zijn tot op 10 seconden per jaar. Zou beginnen met het plaatsen van een verse JUISTE batterij. En dan niet uit een blisterverpakking van de Kruidvat, maar even bij de juwelier of online een goed merk kopen. Zelf vervangen is echt een fluitje van een cent bij dit uurwerk. Kun je zelf doen, heb het recent nog bij mijn GS 9F gedaan.

8 likes

Ik ga daar maar is meer beginnen inderdaad. Maxwell sr920sw is onderweg, kijken wat dat oplevert.

Dank allemaal in ieder geval

Even een update:

Batterij vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. Geeft zelfs de EOL indicatie nadat er een nieuwe batterij in zit…iets dus niet in orde met het uurwerk.

Ik merk alleen dat juweliers wat terughoudend zijn omdat het horloge a) quartz is en b) zij niet in grand seiko handelen. Het klassieke antwoord volgt: dan moet je naar de grand seiko boutique in amsterdam…

Goed, dat komt met een prijskaartje, die ik op zich wel wil betalen maar niet voordat ik mijn opties heb verkend.

Wie o wie weet een adresje die hier affiniteit en kennis over heeft ? Of is mijn enige optie dan toch echt grand seiko?

1 like

Geeft dit niet wat meer informatie?

Wellicht dat er na een batterij wissel een reset noodzakelijk is.
En rechtsonder een afregeling om eventuele afwijkingen te corrigeren.

1 like