Grand Seiko Virus zet IWC affiniteit stevig onder druk

Bij voorbaat sorry, maar ik begrijp hiet niets van:

Bedoel je dat een Spring Drive eigenlijk een kwarts is? Wat is “de technologie <3”?

Zoals ik zei, ik begrijp het niet :blush:

1 like

Ik was ook precies niet helemaal mee…
Spring Drive met Quartz vergelijken is wel heel kort door de bocht.

@Tuur1968
De GS Spring Drive is een heel mooi horloge, maar om er nou je IWC voor te laten gaan. Moeilijk, ik zou het ook niet direct weten…

mee eens, de champagne versie die je hier laat zien heef wel veel overlap met wat je al hebt, dan idd een GMT of de spring drive diver, die ik persoonlijk erg mooi vind.
https://azfinetime.files.wordpress.com/2013/03/sbga031-4.jpg

Appels en peren…

Pardon. Ik had verkeerd gekeken. Ik dacht (DACHT) dat TS een quartz had. Dus ik verwees enkel naar de klok die hij al heeft (de zwarte automatic).

De springdrive technologie ben ik juist 100% verliefd op!! Dat vind ik echt een mooi stukje horloge-techniek!

Dus… Mijn opmerking was puur uiterlijk gericht. Eigenlijk vind ik de Springdrive nog minder doordat TS al een automatic heeft :stuck_out_tongue:

Maar dat champagne doet me gewoon op foto niet zo veel. In het echt zal het waarschijnlijk anders zijn.

Weet je… Dat is wel mooi aan GS. Voor ieder wat wils: Super mooie quartz, super mooie automaat… En als topper nog een Springdrive ook nog :smile:

Dank je, nu volg ik het weer :smile:. En ik ben het met je eens over de Spring Driive technologie :yum:

Even een beter plaatje.

6 likes

Het is inderdaad zo persoonlijk. Ik vind de afgekapte wijzers erg lelijk & het uurwerk, is dat nog steeds een aangepaste 7750 :smile: ?

1 like

Ik zou het doen, prachtige Seiko,
Mijn favoriet en holy grail was altijd de GS Snowflake maar deze is minstens zo mooi…

De SBGA031 die jij laat zien (diver) is echt wel een groot horloge. Als je vaak een overhemd draagt niet echt ok

Die indruk had ik al inderdaad ook, nog nooit in het echt gezien hoor maar een Magrette is wel de max voor mij, hoewel ik gewend ben (te)grote horloges te dragen moet het niet te gek worden…budget is er ook (nog) niet en er is nog zoveel ander moois dat ik graag wil :pensive:

Doen die GS. Unieke topklok qua afwerking, design en uurwerk. Koop wat je mooi vindt!

Ik vind die Springdrivetechnologie ook heel mooi, maar die extra wijzer niet. De automaat die je al hebt kan mij meer bekoren.

Die champagne wijzerplaat is irl waarschijnlijk heel fraai inderdaad.

Ik zou echter eerder voor een GMT gaan…

2 likes

Hahahaha goed advies ik kom er net vandaag, goed vertoeven in Istanboel. Lekker zonnetje, 20 graden lekker het park bezoeken en terrasjes, hotel ook niet te duur. Voor dit soort bedragen zou ik ook naar de verkoper gaan.

Hoi,

Bij twijfel zou ik het niet doen maar wat zegt jouw gevoel?
Persoonlijk heb ik meer met het merk Seiko dan met het merk IWC.
Dat komt omdat ik eigenlijk niets met IWC heb.
Volg je gevoel, dan zit je goed.

Groet,
Arvid

Paulus,
Dit maakt het eigenlijk heel eenvoudig …
Prachtig op een zwarte croco
Neem aan dat de aanzet hier ook 19mm is?
Groet/Arthur

De champagne is een erg mooie klok, maar samen met de zwarte GS heb je er dan wel twee van - min of meer - hetzelfde. Ik zou de IWC (voorlopig) houden, de zwarte GS verkopen en er de champagne voor terugnemen.

2 likes

Klopt 19mm. Je zou eventueel kunnen kijken naar sbga031
Deze heeft een 39mm kast en een geborstelde 3 piece link stalen band ipv de 5 piece welke je nu ook op de sbgr083 hebt.

Mmm, make’s sence. :sunglasses:

Sammie
Inderdaad … maar wat nachtjes over slapen
De zwarte GS houd ik omdat het een limited edtion is
Gr/Arthur

1 like