Grand Seiko Virus zet IWC affiniteit stevig onder druk

Sinds ik mijn IWC 3717 Fliegeruhr heb ingeruild op een limited Grand Seiko SBGR083 heb ik het “te pakken”:
Het Grand Seiko virus

Hoe meer ik lees over Seiko in het algemeen en Grand Seiko in het bijzonder hoe meer waardering ik krijg vor dit merk.
Zit nu serieus te denken om mijn IWC Portuguese te verkopen om de GS Spring Drive aan te kunnen schaffen.

De Portuguese is natuurlijk een echte klassieker
Een mooi ingetogen horloge dat je zowel zakelijk als prive kun dragen
Maar GS … toch wel klasse “hoger” dan de IWC aangepaste Valjoux 7750
Daarnaast een “manufacture” uurwerk en een afwerking van kast en uurwerk op top niveau

Ik krijg dan ook onderstaand beeld niet uit mijn hoofd …
Heb nu contact met juwelier uit Turkije die het horloge aanbiedt voor Euro 3.600,-
Heb nog wel mijn twijfels over deze zaak maar het Chrono24 label is goed
Komt wellicht nog wel 21% BTW bij …

Wat vinden jullie? Doen of niet doen?

5 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Niet doen. Twee maal GS is meer van hetzelfde, afwisseling houdt het leuk.

2 likes

Bij twijfel niet inhalen…

Ik proef op zijn minst enige twijfel en Tobias’ stelling lijkt mij ook een goed advies.

Grt. Marco

1 like

Oh jee…
Arthur, nu zit je er aan vast :smile:

Geloof me, iedere x na een verkoop van een GS ben ik binnen twee weken verder aan t kijken naar een nieuwe GS.
Ik heb inmiddels al een nieuwe besteld.

2 likes

Ik heb maar een antwoord: Rolex!

Geintje natuurlijk. Twee modellen van hetzelfde merk kan prima. Er zijn er zat die dat hebben en er zeer tevreden mee zijn.
Zelf zou ik voor de afwisseling meer voor iets als een GMT model gaan.
Wat betreft de dealer uit Turkije. Tja, geen idee. Blijft altijd een gok.

Zelf ben ik ook naar een GS aan het kijken maar zag vandaag ook weer Nomos Zurich blaugold langskomen…zucht :wink:

Hmm…

In dit geval vind ik de springdrive niet veel toevoegen tov de quartz gs. Maar de technologie <3

Eigenlijk zou ik het liefst het model dat je nu hebt icm springdrive binnenwerkje zien :wink:

Bij ernstige twijfel zou ik voorlopig nog even wachten.

1 like

Snap wat je zegt maar de champagne wijzerplaat is zo verschrikkelijk mooi.

Haha dat begrijp ik ook :wink: de foto zal hem weinig eer aan doen denk ik? Ik zie nu overigens dat ik mis zat. Dat je zwarte al een automatic is. Die kastvorm is echt prachtig!!

Draagt groter dan ie is denk ik?

Bouke, klopt inderdaad door de lengte van de lugs draagt hij groter en is qua polsruimte vergelijkbaar met bv DJII van 41mm
Design is echt 70’ger jaren en daar moet je van houden. Ik vind het prachtig :wink:
Zie foto van “Vierport” van wie ik het horloge heb overgenomen

2 likes

Werkelijk een heel mooi horloge. :heart_eyes:

Aan mij hoef je het niet te vragen. Direct verkocht!

#DOENDOENDOEN

1 like

Echt heel mooi,maar wat kopen in Turkije betreft ben ik iets voorzichtiger, ondanks het Chrono24 label want dat is gewoon een kwestie van meer geld per maand betalen en dan ben je ineens een Trusted-lid, zegt eigenlijk niet heel veel.

Er zijn ook flink wat klachten bekend omtrent Chrono24 Trusted en Pro-leden dus doe wat huiswerk vooraf :wink:

Heeft de verkoper Trusted Checkout?

Mika

@EricPP

Ik dacht dat je een bepaalde periode en een x aantal transacties moest hebben afgerond. Hoe werkt het precies met chrono24?

Op dat bedrag is een vlieticket en hotel overnachting te doen…leuk om zelf te halen. Kan zelfa in het btw verschil dat je bespaard…

Goede tip Master Fan … Gewoon opbiechten aan de vrouw wat de hobby echt kost en haar trakteren op weekend Instanbul :wink:

1 like

Ik persoonlijk zou het niet doen.

Maar de IWC is tot nu toe mijn uiteindelijke doel voor over een paar jaar :wink:
Ik zag laatsts deze om de pols van mijn baas zitten:

De klasse die dit horloge uitstraalt, voor mij persoonlijk komt een GS daar totaal niet bij in de buurt, maar als het voor jou een betere keuze is, dan moet je dat natuurlijk doen.

Zo veel mensen zo veel wensen… En gelukkig maar…

Je argumenten zijn precies de mijne
De Portuguese was ook altijd mijn "Grail"
Heeft haast 8 jaar gekost voor ik hem uiteindelijk heb gekocht
Bemerk echter dat ik hem heel weinig draag …
Maar als ik hem om de pols heb krijg ik altijd positieve reacties!

1 like

Hahaha