Grand Seiko VS Omega

Globemaster. Dit zeg ik als GS fan. Waarom? Ik heb het idee dat die kast meer beach aankan zonder lelijk te worden, er zit geen power reserve meter op, en hij heeft lume. Je GS Snowflake is al een mooie lume-loze sporter met power reserve, waarom dan in godesnaam een tweede?

Bovendien: Connies en Globemasters zijn cool.

3 likes

Mee eens. Niet mijn foto, wel mijn horloge;

3 likes

De Globemaster! Echt een pracht van een horloge.

1 like

Ook die hebben ze: :slight_smile:

https://nomos-glashuette.com/en/store/straps?o=9&f=207

Globemaster. Mede vanwege de dial.

1 like

Globemaster. Want by far de mooiste moderne Omega ooit gemaakt.

Weinig GS die beach to board room zijn maar als ik een suggestie mag doen:

https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-gmt-automatic/

1 like

De vind de GS veeeeel gaver. De globemaster lijkt wel een speeltje in vergelijking met de Grand Seiko (vind ik).
Over de afwerking, de lijnen en de kleuren van de GS is wat mij betreft eeuwig te kwijlen.

Maaaaarrrr; het is niet echt een “beach” horloge. Wil je sowieso wel een horloge van 5k om als je naar het strand gaat? Even doezelen op je ligbedje en je wordt wordt wakker zonder horloge. En daarbuiten zit je binnen no-time met een stortvloed van krassen.

Zou je niet een lekkere duiker pakken? Of desnoods iets zonder duikbezel wat wat krasjes kan hebben?

Misschien die blauwe Sinn:

Ik ga weer uit van blauw; Squale 1521 sandblasted:

3 likes

Anders: Aqua Terra :slight_smile:
Net wat sportiever dan de Globemaster en mooiere wijzers en indexen

11 likes

Volgens mij is de term beach to the boardroom zelfs gebruikt in de reclames voor de Aqua Terra

3 likes

Neem een speedmaster. Dan kunde naor het strand, kantoor en de maan :rocket:


On Topic, ik vind de GS mooier maar zou dan een quartz nemen. Voor het prijsverschil dezelfde uitstraling en platter. Zorgeloos.

2 likes

Heb voor anders gestemd.
En net als anderen hier gemeld hebben wil ik de Aqua Terra noemen als alternatief.

2 likes

Van de twee: de Globemaster zeg ik als GS fan. Zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei, als het je alleen om beach to boardroom gaat, dan zijn de Snowflaken de 375 teveel gelijk. Wil je naast de Snowflake een blauwe dial en Springdrive, dan is het een mooi duo.
Ik koos zelf onlangs voor deze:

Iets meer sporty, maar kan bij ons bedrijf ik elk geval prima in de boardroom, en zwemmen kan hij ook (voor ongeveer de helft van wat de GS SD of de Omega kost).

Met de Globemaster zou ik overigens nooit naar het strand gaan, dan liever een robuuste duiker die niet al te veel pijn doet als hem wat mocht overkomen.

3 likes

Beide top of the bill

Maar bij beide ontbreekt altijd of vrijwel altijd de fijnafstelling op de gesp

En daar flip ik van

Qua duikers springt voor mij de bb58 er dan bovenuit. Echter is dat in mijn ogen minder geschikt als je wat meer gekleed gaat (en in de praktijk zal ik dat helaas vaker zijn dan dat ik op het strand ben).

1 like

Qua quartz geen gekke suggestie. Heb de SBGV223 wat inderdaad lekker zorgeloos is. Wellicht een beter idee om deze tzt te wisselen voor een quartz met de 44gs kastvorm.

1 like

Door jou en enkele andere genoemd, ook erg fraai. Goede suggestie, even verder inlezen over dit model :grinning:

1 like

Wat een lastige keuze…
Volgens mij heb je nu meerdere beach-boardrooms horloges. Is het geen idee om een keer een duidelijke richting te kiezen als je zoveel geld uitgeeft?
Dus een echte dresser of een echte beach knaller. Is volgens mij een toffe aanvulling op je huidige horloges.

1 like

+1 Aqua Terra

1 like

Voor precies dezelfde keuze gestaan.
Tot dat ik ze naast elkaar zag, geen twijfel mogelijk!
(Krassen zal wel meevallen… Neem aan dat je geen zandkastelen gaat bouwen?)

3 likes

En een Aqua Terra?

11 likes