Grand Seiko VS Omega

AT
Overigens ook een krassenmagneet

4 likes

Helemaal mee eens.

Ik vind die Omega maar een rare (lees lelijke) kastvorm hebben. Doe mij de GS dan maar.

1 like

Allebei prachtig!

Nadeel van de Globemaster bij het passen vond ik de stalen band. Relatief oncomfortabel.

De GS is absoluut een krassenmagneet,

Outsider: een 1e generatie Planet Ocean. Dunner dan de latere modellen en veel minder glimmend. Ruim binnen je budget vind je een mooie full set met servicebeurt en eventueel de rubberband erbij. Niemand in de Boardroom zal zich hieraan storen en op de Beach zit je prima :relieved:.

1 like

Gezien je de snowflake al hebt zou ik in dit geval voor de Globemaster gaan. Ook echt een fantastisch mooi horloge, zowel dressy als casual

1 like

Ik zou dan voor een Omega Aqua Terra gaan of iets dergelijks. Ik blijf €5.k voor een Seiko toch vreemd vinden (hoe goed de GS ook is).
Ik hoe niet van een fluted bezel, daarom zou ik niet voor jou keuze Omega gaan.

1 like

Heb je toevallig de nieuwe omega seamaster 300m geprobeerd?

Met jouw topic-titel benoem je wat mij betreft een serieus dilemma.
Beiden hebben ze prachtige horloges en meer dan de moeite waard!

Zowel GS als Omega staan bij mij nog op een wish-list en zou ik nu het beschikbare budget er voor hebben, zou ik ook niet weten wat ik moet kiezen…
Wel zou ik de AquaTerra verkiezen boven de Globe master, maar dat is een heel persoonlijke natuurlijk.
De AquaTerra heb ik ooit eens gepast en die heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten. Maar datzelfde geldt ook voor de Spring Drive van GS.

Dus sorry, ik kan jou op zich niet helpen bij het maken van een keuze dus rest mij jou veel succes en wijsheid toe te wensen!

Ik zie graag wat het uiteindelijk zal zijn geworden. Sowieso een prachtig exemplaar, dat kan niet missen in deze.

1 like

GS heeft hier (terecht) een vaste GS fanclub maar van de twee, zonder twijfel de OMEGA Globemaster

Als ex fan weet ik trouwens elders nog wel een mooie SBGA375 te koop (stuur maar een DM)

Alternatief:
Rolex Oyster Perpetual 41 met bright blue wijzerplaat

Rolex Datejust 41met bright wijzerplaat

1 like

Maar niet zwemmen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Door anderen al eerder aangegeven; GS fantastisch, maar de Globemaster net mooier en zeker in het blauw!
Maar naar het strand meenemen zou ik ze nooit doen. Dan een goedkope(re) duiker om de pols geslingerd, of een simpel seikootje, maar niets van de serieuze kandidaten hier geopperd (GS, globemaster aqua terra, nomos ahoi oid).

Enne… de boardroom kun je eigenlijk niet op staal, maar een mooi leren bandje erbij kan je de kop niet kosten. Maar zelfs dan zijn ze officieel wel te sportief, hoewel enorm fraai! Ik zou het ook doen, hoor, maar alleen op leer. En eigenlijk gewoon een lichte dial zonder tierelantijnen.

Succes met je keuze!

1 like

En vandaag de knoop doorgehakt.

Het is totaal iets anders geworden :sweat_smile: Echter zodra ik 'm om had was ik verkocht;

5 likes

Onzin

Maar zelfs dan zijn ze officieel wel te sportief,

Officieel volgens wat? De wet, personeelshandboek, old boys of tante Truus op de laatste kringverjaardag voor de lockdown?

Begrijpelijk, proficiat met je NA.

Zo ongeveer het meest complete horloge binnen je eisenlijstje naar mijn idee.

1 like