Grand Seiko zonder papieren, doen?

Hi!

Ik heb een GS uit 2020 op het oog die wordt aangeboden inclusief doos maar zonder papieren. Ook missen er een paar schakels (maar dit maakt voor mijn pols niks uit). De prijs is hierdoor zeer scherp. Het is een GS die ik al jaren op het oog heb en niet van plan ben te verkopen.

Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van service / onderhoud bij GS zonder papieren?

Heeft er iemand ervaring met het opnieuw verkrijgen van de papieren en/of certificaat bij GS?

Dank voor de response!

In dat geval zou ik het doen. De papieren ga je niet dragen :grin:

Edit: mits het horloge bij een betrouwbare seller wordt aangeboden.

5 likes

Bij een servicebeurt krijg je meestal ook bewijsje/garantie. Dat heeft net zoveel waarde als ā€˜niet originele’ papieren denk ik.

Vanaf welk moment is GS overgestapt naar 5 jaar internationale garantie? Mogelijk loop je dan 3 jaar garantie mis.

Oktober 2021

1 like

Gewoon doen, wat boeien die papieren als je toch niet wilt verkopen.

Welke uurwerk-technologie is het? Of nog makkelijker: welk model is het? Want de service en het onderhoud hangen qua prijs en frequentie gewoon af van het uurwerk. De ene keer dat ik werk aan een GS moest doen kwam ik gewoon in de Boutique aan kakken met alleen het horloge. Ze vroegen nooit naar papieren.

Het lijkt me verder vrij eenvoudig. Je kunt bij GS aan de hand van het serienummer gewoon de productiedatum achterhalen. Als de verkoopdatum onbekend is kun je nog altijd garantie krijgen op basis van productie. Als het horloge van voor 2021 is, is de garantie toch al op.

Maar vreemd verhaal… Heeft de eigenaar een reden waarom er schakels en papieren ontbreken?

Evengoed, als het een model is wat je al tijden zoekt, waarom niet?

Dat is inderdaad het enige wat je zou kunnen nagaan. En wanneer het een vertrouwde verkoper is, gewoon lekker doen, zeker als deze GS het model is waar je naar zoekt.

Ik zou het inderdaad alleen doen als je de verkoper 100% vertrouwt.
Slechts <3 jaar oud i.c.m. ontbrekende schakels, ontbrekende papieren, en zeer scherpe prijs. Zijn voor mij wel allemaal alarmbelletjes.

1 like

Dank voor de response. De schakels schijnen er toch bij te zitten. Ik reken niet op de garantie zolang hij maar niet wordt geweigerd voor een servicebeurt. Volgende week passen bij de dealer.

1 like

Het enige risico wat mij betreft is dat het een gestolen horloge zou kunnen zijn, daarom is de verkoper belangrijk.

1 like