Grand Seiko

Ik ga voor deze sparen mooi hé…;)hoeveel zou hij kosten?

Wat een prachtige Seiko inderdaad. Ik hoop dat je het gauw bij elkaar gespaard hebt!

Groet,

Paul
Leeuwarden

Dit is inderdaad erg mooi. Maarre… volgens mij hangt er ook wel een gezond prijskaartje aan! :frowning:

2500 euro, misschien ietsie meer.

SBGM003
Listed price: 451,500JPY

Made in Japan!!

Case : SS
Dial: White
Crystal: Sapphire with non-reflection coating
Diameter: 39.2 mm (without the crown)
Thickness: 13.5 mm
Weight: 88.0 g
Movement: 9S56 (Power reserve 50Hrs.)

Erg mooi maar toch zou ik voor dat geld geen Seiko kopen. Ik ben nog niet voldoende besmet met het Seiko virus misschien. :smiley:

Als je die nieuwe SKX007 'n tijdje gedragen hebt, Dreski, komt dat virus vanzelf!! :wink: Het slaat genadeloos toe en er bestaat geen medicijn tegen. Je bent reddeloos verloren! :smiley: :smiley:

Dat dachten zij ook:

Paul Ward of Warwickshire,UK
Grand Seiko SBGM003
This is the watch that has stopped me buying anyothers! Timekeeping is superb and consistent, finish and polish is stunning. I’ve had the pleasure of visiting the Patek factory but I bought this Grand Seiko, nuff said!

Greg J. Lorenzo of Calgary, Canada
Grand Seiko SBGM003
As a long time owner of a number of Swiss (IWC) and German (A Lange and Sohn) watches I know quality made watches. The GS Seiko SBGM003 keeps excellent time and is meticulously finished. This is my first Grand Seiko but it won’t be my last!

HIDE U :wink:

Ik vind de Seikos top. Ik heb er nu 3 en er komt ook nog zeker een 4e. Wat me gewoon aanspreekt is de enorme value for money. (we blijven Hollander :wink: )
Misschien zou ik zo een high end eens in mijn handen moeten hebben. Het is jammer dat Nederlandse juweliers dit niet aandurven.

Seiko heeft tenminste in eigen beheer ontwikkelde uurwerken, kun je van de meeste Zwitsers niet zeggen (ETA).

Mijn beste,

Eerlijk is eerlijk, ik moet zeggen het is een pracht van een horloge.

Een zeer fraaie ronding der horlogekast met een juweel van een kroon.
De wijzerplaat met de uur markers en de 24 uuraanduiding zijn uiterst ingetogen doch zeer functioneel.
En ook de wijzers stralen klasse uit. Dit alles omsloten door een fraai lederen band maken dit horloge tot een begerenswaardig uurwerk. Het doet zelfs enigermate Vintage- achtig aan.
Maar of ik het horloge zal kopen of überhaupt op mijn ‘Wish List’ zal plaatsen, ik weet het niet. Voor € 2.500- is er immers zo veel moois te koop. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

ik zit niet in de luxe positie om maar te kopen wat ik leuk vind, ook niet voor 2500 euro. Maar zat ik dat wel was er zeker al een of meer GS-en in mijn collectie geweest, ik heb tot nu toe steeds de voorkeur gegeven aan de zwitserse merken. Maar heb wel vaker een GS gezien, dat overstijgt alles. In die prijs klasse de Lange & Sohne zeg maar.

Hier staan nog wat foto’s van dit klokje:

http://192.244.1.65/ca07000/cgi-bin/Blah/Blah.cgi?b=77,m=1095240880

Hij is wel mooi, maar wat ik jammer vind, is dat er voor zo weinig tekst op de wijzerplaat wel drie verschillende lettertypen gebruikt zijn, dat is een beetje rommelig.

Groeten, Tom Vreeken.

Mooie Seiko, de gesp is erg mooi.