Grappig .. Breitling 817

Dat moet inderdaad niet het hoofddoel zijn in mijn ogen. Horloges kopen waar je helemaal niets aan vindt, puur voor de dollartekens, lijkt me verkeerd. Maar ik begrijp niet waarom het (goed) kunnen verdienen aan je hobby je minder liefhebber maakt. Ik wou dat ik het op deze manier kon, maar ik heb het geld niet om een dergelijke verzameling te kunnen kopen. Ik doe het kleinschaliger en dat lijkt me helemaal niet verkeerd. Al dat gereedschap, smeermiddelen, machines en dergelijke komt ook niet aanwaaien.

3 likes

Ze zijn ook inderdaad echt mooi! :+1:

1 like

maar die banden zien er wel erg goedkoop uit.

origineel maruman , de patent houder en eerste uitvinder van de ‘flex’ band

http://www.google.com/patents/US2957303

2 likes

Prachtig!!

En om een autoriteit (want dat ben je m.i.) te worden in vintage Breitling zal je er genoeg liefde, tijd maar ook risico in hebben zitten denk ik. Dus het is je gegunt dat deze klokkies (op wat voor manier dan ook) stijgen in waarde.

1 like

Bij Breitling:: Hoe ouder ,des te mooier zijn ze.
Ik zou de complete collectie van @ReneJK wel eens willen zien.
Niet doen hoor ReneJK , ten eerste hebben wij er geen z@k mee te maken, en ten tweede blijf ik dan kwijlen.
Ik hoop dat je in de komende jaren je collectie compleet kunt krijgen (waarschijnlijk een utopie) en er nog lang van mag genieten.

1 like

Prachtig horloge! Nadeel van het hypen van vintage horloges, wat een enorme waardestijging veroorzaakt, is dat er vast ook meer imitaties / frankensteins van zullen komen. Er zijn zat mensen met slechte bedoelingen die er een slaatje uit willen slaan.

1 like

Was ik ook niet van plan :wink: ik ben en blijf toch vrij terughoudend vwb het tonen van meerdere horloges , maar ik zal voorlopig nog wel blijven postten

daarom zijn er fora zoals dit
http://www.breitlingsource.com/phpBB2/viewforum.php?f=31

waar fake/franken van het koren gescheiden wordt , er zijn voldoende experts om e.a.a. te beoordelen

Dat zijn weer een paar heel mooie Breitling chronograven. :thumbsup:
Op deze website staat veel over de oudere Breitlings vanaf eind 1800.
http://www.invenitetfecit.com/modeles/premiers_chronographes_breitling.html
Maar ik neem aan dat je deze website waarschijnlijk al kent, er komen ook veel andere merken aan bod links boven de website onder “accueil”.

OK, duidelijk…

Kijk, dát kan ik goed begrijpen. :point_up_2:

Okay , er wordt hier afgeweken van het ultieme en dat is horloges en de liefde ervoor , vintage gheb ik ook zelf maar ik leef in de omstandigheid dat ik vitage rolexen en andere horloges heb en breitlings die geen vintage zijn zoals mijn hamilton jazzmaster rosegold met etauurwerk (goldcapped eigenlijk)betekent dat ik het zeker niet om geld doe maar als ik er iets voor kan terugkrijgen mbt de waarde geindexeerd is dat handig om een ander horkoge te kopen . enne OH ja schrijven over piloten die niet ,manual, willen draaien is totale onzin en ik heb als ex militair vlieger en nu Boeings als liefde (captain) blijf ik de eeuwige onzin lezen wat vliegers nu eigenlijk krijgen of willen en een berg ,understatements mbt de uitspraken die gedaan worden op internet.
Laten we de horloges als hoofdoorzaak hier beschrijven en niet zoals anderen afgunst en geld erin betrekken met alle respect , want dan kunnen we nog wel ven doorgaan, Zowel de vintage breitlings alswel de nieuwe zijn mooi maar je moet ervan houden en das persoonlijk.het heet niet voor niets RUMOURS, dus of het waar is ik betwijfel het .
de russische horloges daarentegen werd niets over gezegd door de desbetreffende vliegers zoals MIG , daar dat niet kon in de CCCP .
Ga binnen kort mijn collecte draagbare horloges (niet alles ) fotos opzetten hier de hamilton staat er al de breiling constellation rolex vintage moet er nog op
alle groeten en veel plezier met dit leuke horlogeforum!!
gr Flyboy

1 like

Wat een gezeur allemaal weer…

Wow, heftig. Flyboy neemt alvast een voorsprong op de vrijdagmiddagborrel? :joy:

2 likes

sorry @flyboy ik snap er geen hout van ?
kun je nog eens rustig vertellen wat je nu zeggen wilt ? , graag met leestekens ?
Ik heb het 3x doorgelezen maar ik kan niet ontdekken wat je nu precies wilt zeggn ?

9 likes

^^ dat maakt 2

heb nog een nieuwe voorsprong zelfs op kerstmis…ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een tissot touch 1853 titanium gescoord heb , ben er erg blij mee water resistant en een hoogtemeter een kompas en alles wat we niet voor mogelijk hielden erop zoals solar …
Rene, mark2, als je het niet snapt kan ik daar niets aan doen , dan laat ik het los , de waarheid is dat er geen enkele vlieger is die ,rumours, veroorzaakt ,alleen hoop ik dat er geen onzin geschreven wordt dan kan ik genieten van al dat moois wat horloges heet en hier aangeboden wordt, super.zie fantastisch mooie horloges voorbijgaan, alle verhalen ten spijt .
Nu aanwezig de tissot touch, tempic dive, breitling chronograph. rolex vintage ,omega constellation vintage, hamilton jazzmaster seiko eerst quarz urwerk wat er bestond dus alleen uitlezing erop ,en ben op zoek naar een seiko solar gps .
rolex daytona , gr flyboy

Beste @flyboy dat wat je schrijft is werkelijk compleet onsamenhangend, dan kun je ons moeilijk verwijten dat we je niet begrijpen…

Sowieso is het (denk ik :confused:) behoorlijk off topic. Maar inderdaad is er geen chocola van te maken.