Gisteren iets meegemaakt, ik wil dat toch wel met jullie delen.
Gisteravond was ik naar Schollenpop, een gezellig popfestival op het Zuiderstrand in Scheveningen.
Toen ik een paar biertjes ging halen viel het horloge van een jongen op die een paar meter bij mij vandaan stond. Hij had eenzelfde oranje Helson Sharkdiver om als ik ook heb. Ik heb de jongen erop aangesproken en hij vertelde dat hij deze had overgenomen van iemand een paar jaar geleden. Bij doorvraag bleek die iemand “onze” Forehand te zijn.
Het grappige is dat ik exact deze klok ook in mijn handen heb gehad omdat ik eens met Forehand heb afgesproken omdat ik de Helson graag eens van dichtbij wilde zien en met mijn stadsgenoot wilde kennismaken.
Op dat moment had ik geen munten voor de Helson maar ben er wel verliefd op geworden en later dus een eigen exemplaar besteld bij Helson.
Maar hoe grappig is het dat je vanwege je horlogetic op andere polsen let in je omgeving en een horloge ziet die je jaren geleden nog in je handen hebt gehad ook!
't is een klein wereldje… dat zie je maar weer…
ik heb jaren geleden ook zoiets gehad… ik liep in Keulen op een motorbeurs… en ik zie daar foto’s hangen die sprekend leken op foto’s die ik zelf genomen had op the Isle of Man, tijdens de TT daar… bleek het de fotograaf te zijn die op dat moment achter me stond…
Zit op Mallorca lekker te eten op een terras, komt de ober(een hollander) de bestelling opnemen en maakte een compliment over mijn horloge (omega Seamaster chrono) en het gesprek ging natuurlijk meteen over horloges. Welke horloges ik had etc.etc. Totdat mijn vriendin zei, ja hou maar op over die “tik” van hem…
(Ze is wel blij met haar Breitling colt chrono hoor…)
Toch grappig dat ik en andere mensen (liefhebbers) daar op letten, de man had zelf een heel goedkoop horloge aan omdat het zijn werkgeefster het niet goed vond dat men dure horloges droeg.
De “ober” las dit forum schijnbaar wel eens maar postte zelf nooit iets (dus mocht je dit lezen ober uit Mallorca post maar eens iets;-)
Mooi verhaal. Gek hoe het leven soms loopt. Als het echte liefde met je vriendin was dan zou dat goed zijn gekomen. Een ding is duidelijk dat horloge hoor bij jou
Leuk verhaal! Ik kijk altijd naar klokkies van anderen en in mijn hoofd weet ik al welk merk (model) het is, voordat degene bij me is. Soms spreek ik het dan uit en dan ontstaat er een leuk gesprek. Zo heb ik forumlid Gnik inmiddels al een paar keer op aparte wijze ontmoet. Thuis worden ze er wel moe van Trouwens, ik heb Thehaguedragon ook op een aparte manier ontmoet, maar dat is een verhaal voor een andere keer. Inmiddels voel ik ook al de liefde voor die Helson groeien :} … dat is geen toeval :)-D