Grappige teksten op goedkope vintage horloges

Even tussen het dichten voor Sinterklaas door (ik moest er 10, nu nog maar 8) wat ontspanning gezocht op MP. En daar zag ik weer zo’n leuk vintage duikertje met een grappige tekst. En ik dacht, daar zit een leuke topic in: Grappige teksten op goedkope vintage horloges!

Op veel goedkope Vintage horloges (al goedkoop toen ze nieuw waren) staan vaak hele rijen met teksten. Ik moet altijd grinniken bij iets als: “21 medals” ipv 21 jewels. Die medals hebben ze waarschijlijk gehaald op de rommelmarkt.

Op het duikertje staat: “5 ATM Tested” :smiley:
Ze hadden er net zo goed “100 ATM Tested” op kunnen zetten, het geeft geen moer aan, want hoe zag het er na de test uit? Ik denk dat het vol water stond anders hadden ze er “5 ATM waterproof” van gemaakt. Maar getest hebben ze het en dat hebben ze dan ook maar op de plaat gezet :slight_smile:

Ik ben benieuwd of jullie er ook nog een paar kennen?

Dit is er meer eentje in de categorie lachwekkende teksten op dure horloges

Superlative chronometer officially certified

Is er een test voor superlatieve chronometers?

Nog eentje, meer in het originele rijtje: Het Orient Caliber 661 uit de Grand Prix 100 met jawel: 100 jewels. Als je daar mee ging lopen moest je toch ook wel lichtelijk je pols bedekt houden.

Zo vraag ik mij wel eens af wat ‘ultrasonic’ betekent op de wijzerplaat van een van mijn Enicars. Want wat is er nou ultrasoon aan dit horloge?

Behoorlijk onzinnig is de vermelding van WATER RESISTANT op het uurwerk van een swatch Automatic Body and Soul.

De waterbestendigheid hangt af van de kast waarin het uurwerk zit. Het uurwerk zelf is natuurlijk nooit waterbestendig.

Wat dacht je van;Tanivas goudkleurig horloge 21 medals ,zeldzaam kan hierover niets vinden op internet,iets voor een verzamelaar?; als verkoopadd.
Wie kent dat merk,ik ben het nog niet tegen gekomen,plakmerk?
M.C.

Arjen Schreef:

Dit is er meer eentje in de categorie lachwekkende
teksten op dure horloges

Superlative chronometer officially certified

Nou moe:(

ruwe vertaling van superlative chronometre officialy certified?

een verdomd goed tijdweergevertje goedgekeurt door de zogezegt officiele kenners:D

waterproof op het uurwerk slaat inderdaad nergens op, maar ik heb het wel vaker gezien bij horloges met een doorzichtige achterkant.

superlaat?

ook horloges met ‘‘doorzichtige’’ achterkant kan goed waterdicht zijn

mijn muhle heeft een glazen achterkant en is 10bar waterdicht

Hier het Dafje onder de horloges:

Een echte Variomatic :smiley:

En dan ook nog eens voorzien van de “Finest Mainspring” (:P)

Voor wie hem evt wil kopen, hij staat hier op ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250337715211&indexURL=0&photoDisplayType=2#ebayphotohosting

Ook dat ‘calender’ op de wijzerplaat, net of je dat niet kan zien aan de datum…

Ik heb een horloge merk tanivas 21 medals goud kleurig.
heb deze horloge 30 jaar geleden gekregen van mijn vader.
weet iemand wat dit horloge waard is en of het sowieso wat waard is.
juwelier in rotterdam zegt dat hij niets waard is wat ik betwijfel.

ik heb volgens mij hetzelfde horloge, weet u inmiddels wat dit horloge waard is ?
mvg erik van oost

Welkom op dit forum.

Foto’s helpen enorm om iets meer over een horloge te vertellen.
Hier staat hoe dat het beste kan: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
Graag duidelijke (macro)foto’s van voor- en achterkant en als het kan, ook het uurwerk.