Graveren van saffierglas of hardlex glas

Er is op dit forum al veel geschreven over graveren. Helaas hebben de horloges dat ik op het oog heb een hardlex of saffier achterglas.

Hier is weinig over geschreven. Mocht het op glas graveren een minder goede oplossing zijn. Zijn er stalen universele deksels verkrijgbaar voor bijvoorbeeld een seiko sarb035? Er komt een bi gerafdruk op de achterzijde van het horloge te staan.

http://www.jewellasersolution.com/index.php#contact

Dit bedrijf geeft aan te kunnen graveren op hardlex en saffierglas. Vorderingen geef ik wel even door hier.

Anders misschien langs een edelsmid langs gaan en vragen of ze een achterklep kunnen maken van edelmetaal? Niet echt origineel ik weet maar misschien is het wat.

Uiteindelijk moeten de kosten ook binnen de perken blijven.

Via de persoon die de afdruk heeft gemaakt, kost het laser graveren 175 euro zonder het egaal maken van de deksel. Een universeel graveer bedrijf vroeg op staal circa 300. Ik ben benieuwd wat het op glas kost. Heeft vast ook een mooi effect omdat je mogelijk door de vingerafdruk naar het uurwerk kunt kijken. De kosten van graveren moeten iedergeval niet duurder worden dan het horloge zelf.

Als het goed is moet het mogelijk zijn met lasergraveren , enigste punt is dat de laser wat vaker over het saffierglas moet gaan als bij bijvoorbeeld normaal glas. Anders even langs gaan bij een juwelier in de buurt en meer info vragen?

1 like

Heb jewel laser solutions aan de telefoon gehad, die doen mij per mail meer info geven.

Besloten om een horloge dat ik al had en sowieso een blijver is te graveren, het resulraat:

Voor de geïnteresseerden, het duurde ongeveer 1,5 euro, kosten waren 70 euro en is gedaan door Juwellasersolution.

1 like