Graveren van Vingerafdruk

Hallo allemaal,
Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Nu wil ik een nieuw horloge aanschaffen .
Maar ik heb een wens/idee…
Ik wil graag de vingerafdruk van mijn overleden vader op de wijzerplaat gegraveerd of afgedrukt hebben …
Moet dit dan op een effen of lege wijzerplaat ?
Heeft iemand dit ook of heeft iemand hier meer info over ??

Graag hoor ik van jullie

Mooi idee!

Op de plaat wordt moeilijk denk ik, maar misschien zit ik er naast.

Wat zeker kan is om iets in de (achterkant van) de kast te graveren. Desnoods door plaatsing van een universeel, glad deksel.

Succes met zoeken.

Apart idee! Ik denk ook dat op de wijzerplaat moeilijk wordt, ivm de kosten. Je zou inderdaad beter de achterkant kunnen gebruiken, misschien dmv etsen.
Succes:)

Hmmm…mooi idee, maar uitvoerbaar?

Heb een paar jaar geleden op een horogebeurs in Maastricht een nieuw Nederlands Horlogemerk gezien, waarvan de eigenaar/oprichter Van Ree vertelde dat het DNA op/in het horloge kon worden aangebracht.
Misschien kan Daniël van Ree je iets meer vertellen…

http://www.horloge.info/artikel/een-Nederlands-horloge-met-eigen-DNA/52

Mooi idee! Het valt of staat natuurlijk met de uitvoering ervan. Aan een goede graveur kan ik je niet helpen, maar ik neem aan dat die in Nederland wel vindbaar zijn.

Ik heb wel een mogelijkheid gevonden om een ‘kale’ wijzerplaat te kopen, via Ebay. Zie

Eerder heb ik bij deze verkoper een kast en een (andere) wijzerplaat gekocht.

Veel succes! Ik hoop dat het lukt, en dat je dan ook het eindresultaat hier wilt laten zien.

Nou , we leven in een tijd dat alles al eens gedaan en uitgevonden is , dus…

Maar in wat voor vorm , of hoe ga je deze (nog) aanleveren dan ?

Ik deel de meningen hierboven dat het een erg mooi idee is! (tu)

Verder dacht ik ook meteen dat het wellicht mooier (en haalbaarder) is op de achterkant van een horloge. Daar zou eventueel een sterftedatum mooi bij staan.

Mocht dit lukken, ben ik erg benieuwd naar het resultaat!

Kijk dat is idd wat ik bedoel ! Alleen wil ik wel een ander type horloge . Waar heeft u dezulke gevonden of is dit horloge van u ?

Kijk hier ook nog een paar mogelijkheden:

Of misschien is deze beter:

http://www.myownfingerprint.com/index.php?route=product/category&path=75

Inderdaad etsen op de achterdeksel is een manier. Hier kun je naar mijn mening meer details krijgen dan met gravereb.

Succes!

Dimitri

Super! Wat een voorbeelden zeg . Dit is idd wat ik wil alleen een beetje groter en stoerder ?? Het is wel allemaal in het buitenland denk ik ?

Je wilt het dus het liefst op de wijzerplaat? Zoals gezegd is het op de achterkant waarschijnlijk praktischer. Je kunt dan denk ik uit meer horloges kiezen en het geheel zo meer bijzonder maken door er ook een echt mooie klok aan te koppelen.
Bovendien lijkt het me symbolisch ook mooier, aangezien je de achterkant op de huid draagt, en het zo ook wat meer voor jezelf houdt. Maar goed dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Het idee vind ik wel mooi, succes (tu)

gr, Huub

Wat je kan doen is een blanco wijzerplaat kopen en die dan laten ingraveren.

Voorbeeld:

Bovenstaande is van zilver. Alleen moet je wel een goede zilversmit vinden die zoiets kan doen en je moet er een kast bij vinden.

Als je genoegen neemt met printen is er genoeg op internet te vinden.

Succes!

Neem eens contact op met de muntrand. Misschien kunnen zij je helpen mbt het graveren/etsen.
http://www.demuntrand.com/

Vergeet graveren! Te lomp, niet precies genoeg.

LASERGRAVEREN, dat dan weer wel. Kun je werkelijk alles mee. En haarfijn, zeer nauwkeurig en je kunt er werkelijk alles op laten zetten.

Google op 'lasergraveren´en kijk naar voorbeelden. Bij jou in de buurt zit vast ook iemand die dat kan doen.

Tip: laat het originele deksel in takt en zet de informatie op een tweede deksel. Dan behoudt het horloge zijn waarde.

mijn vrouw is gesp. in sieraden met vingerafdrukken
bel haar even

0543-451825

komen we in overleg wel uit.

mvrgr jan Ubels

Bredevoort

Ik weet dat je een gezicht (of iets anders ) kan laten branden op een medallion het is een voorloper van lazeren dacht ik je zag het een jaartje of wat geleden overal maar of het er nog is? en hoe dat heet? ik weet wel dat siebel juweliers (zaandam) dat in het verleden deed. Misschien doet de betere juwelier dat nog …mijn huisdealer is zonjee ook in zaandam. Vraag of bel ze eens misschien kunnen ze je tips geven. En uiteraat hou ik me zeer aanbevolen hoe het eindresultaat wordt. Dit brengt mij ook ideeën.

Succes.

Die Movado vind ik wel mooi, maar wel wat opvallend. Misschien dat iets op een rotor ook mogelijk zou kunnen zijn?