Waar je in Greenhills mall op de begane grond je een weg kan banen door namaak kan je in het naastgelegen Shopsville wél echte horloges kopen.
Er zijn zo’n 4 vaste dealers en 1 met een compleet werkplaatsje. Hier kunnen ze ook banden verstellen en horloges repareren. Hier een selectie van de grotere bekendere merken:
100.000 pesos = €1600 dus de meeste Rolexen beginnen tussen de 4 en 10.000 euro.
In Azië wrappen ze dure produkten in plastic, dus al deze horloges zitten onder een laag folie.
Moeten we raden waar je bent?
Zou zo maar in de Filipijnen kunnen zitten
Ik was iets te begaan met de lokatie, omdat ik er nu ben. Daarom ook MNL in de titel gezet van Manila.
Greenhills is een van de oudste malls van Manila, maar er is onlangs een nieuwe sectie over de oude markt heengebouwd.
Zo. Ik heb je titel even aangepast voor degenen die niet in vliegveld-codes denken.
Leuk daar? Eigenlijk interesseert het me meer hoe het eten daar is. Ik weet geen reet van de Filippijnen behalve dat ze een tijd lang dubieus leiderschap hadden.
Kom je er ook Japanse horloges tegen, of is het allemaal Rolex wat de klok slaat daar?
De prijzen, omgerekend naar euro, vind ik nou niet heel erg schokkend goedkoop (eerder behoorlijk aan de prijs). Ik wacht nog even met het opnemen van deze toko op blauwzoeken.nl
Niettemin veel plezier in de Filipijnen
Het eten is divers, maar altijd met rijst. Veel gesmoorde gerechten in kokosnoot saus, adobo (onze stoofpot), Kare Kare (groenten in pindasaus). Om 5 uur zijn er overal BBQ spiesjes op straat. Het is ook mogelijk om in Manila alle andere keukens van de wereld te eten. Japans, Koreaans en Mexicaans zijn allemaal top.
In de (koop)malls zijn officiële dealers van: Tag Heuer, Oris, Tudor, Longines (SM Megamall en Shangri-La).
Qua merken, die je bij ons minder ziet. Veel: Orient, Bulova, Certina, Timex en Ingersoll.
Zeg maar de bekende namen. Weinig zeer exclusieve merken. Dan een gat naar Swatch Group en duizenden Casio G Shocks.
In Greenbelt een leuk rijtje met luxe en uberluxe boutiques AP, PP, VC, Rolex, IWC, Omega etc allemaal naast elkaar, kun je wel een uurtjes stukslaan.