Greeting from Belgium

Hallo mede horlogefans.

Het is eens tijd om me voor te stellen, lees al enige tijd mee maar mijn horloge collectie is niet zo imposant als de rest hier :slight_smile:.

Ik ben Jeroen van bouwjaar 1985 en altijd horloges gezien als een sierraad, het enige echte mannelijke sierraad.
Heb horloges altijd mooi gevonden dus zal ik eerder een horloge kopen omdat ik het mooi vind, maar niet zoals op de dag als vandaag. Bij mijn neef heb ik het eerste automatische horloge gezien en was direct verkocht van de mechaniek dat erachter zat. Een horloge zonder batterij, nog nooit van gehoord en ben meteen op youtube verschillende filmpjes gaan bekijken van hoe dit in elkaar zit, 1 woord, gewoon PRACHTIG.
Ik ben een liefhebber van mechaniek, zo bezie ik ook een auto als de perfecte harmonie tussen chemie, elektriciteit en mechaniek.

Hier een paar foto’s van mij huidige horloges.
Een Rodania (deze gaat al het langste mee)

Een Festina

Een Hugo Boss

Een Thomas Earnshaw

Deze laatste heb ik dus gekocht na het zien van mijn neef’s mechanische horloge, een skeleton waar je de mechaniek mooi kan zien zitten.
Nu heb ik eens via google gezocht naar dit merk en kwam op dit forum terecht, al bleek snel dat ik een ‘plakmerk’ had gekocht, nou hier wordt ik niet zo blij van maar ik blijf het een mooi horloge vinden.
Nu gaat er een Tissot bijkomen van forum lid @Voordeligbijdetijd. Mijn eerste echte horloge? Heb bewust voor een quartz gekozen omdat dit mijn daily wordt, accuraat en tegen een stootje kan, het stuurwiel op de achterkant kan ik wel smaken gezien mijn autoliefde.

Ik heb wel wat horloges op mijn verlanglijst staan die ik graag wil waarmaken maar hier zal ook de nodige tijd over gaan en een paar out-of-my-league horloges die ik prachtig vind.

Verlanglijst:
Hamilton Jazzmaster Open Heart
Oris Artelier Skeleton
Seiko Premier Kinetic Perpetual
En nog een Omega en Rolex mogen het lijstje afmaken.

Out-of-my-League:
Blancpain Le Brassus Carrousel
Vianney Halter Deep Space

Bedankt om te lezen

9 likes

Welkom en leuk om de foto’s te zien!
Leuk verlanglijstje… Dromen moet je altijd hebben…

Welkom :grinning:

Welkom :+1:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands-talig HorlogeForum,
met internationale allure. :earth_africa:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

yippie! Weer een Belg erbij!
Welkom!

Marc ( Brabander :wink:

1 like

hallo belgie,!!!
dat lijstje verandert (verlengd) nog wel !!!
WELKOM !!!

Welkom…

1 like

Welkom op Horlogeforum, Jeroen!

Een Tissot is top! En weet je, al die fancy ‘premium’ merken zijn natuurlijk best leuk. Maar de prijs-/kwaliteitverhouding van je Tissot ga je er nooit mee evenaren. Een horloge dat 20x zo duur is, gaat niet langer mee, is niet meer accuraat en onderhoud is een waanzinnig stuk duurder. Dus, 't is allemaal zeer betrekkelijk.

Post je straks je Tissot ook nog even in dit leuke nieuwe topic?:slight_smile:

Ja, lekker goedkoop toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ongetwijfeld als je hier vertoeft :slight_smile:

Als ik hem in mijn bezit heb zal ik dit zeker doen.
Het is toch leuk om een ‘Premium’ merk te hebben, al hoort een Tissot hier voor mij ook bij.

Welkom! En bereid je maar voor om dat lijstje ver uit te breiden…

Hallo Jerre / Jeroen

welkom op het HF !

enne … import Belg of echte Belg ?

grt. Gerard

Welkom!!

:smile: echt belg

Greetings van een Nederbelg!

Van harte welkom en veel plezier hier !

Bonjour et bienvenue,
van Luik :wink:

Welkom Jeroen vanuit het Antwerpse (tegenwoordig toch… :wink:) ! :+1:

Glenn