Grijze aanschaf Omega Speedmaster

Beste forumleden!

Al enige tijd kijk ik rond naar de aanschaf van een Omega Speedmaster moonwatch 311.30.42.30.01.005. Via het forum heb ik al veel mooie bruikbare informatie op kunnen doen. Ik heb het besluit min of meer genomen om het horloge aan te schaffen op de grijze markt. (In verband met het grote prijsverschil AD) Ik heb al met diverse juweliers contact gehad maar de snelste door mij gevonden levertijd is +/- 2 weken. Is er wellicht iemand die nog een Nederlandse grijze handelaar/ juwelier weet waar een 311.30.42.30.01.005 voorradig is?

Ook algemene tips betreffende aanschaft van een Speedmaster zijn welkom!

6 likes

311.30.42.30.01.005 bij Crownguard

2 likes

Dagje Antwerpen?

Of per post…

Timepiece

algemene tip nr. 1 Weet van wie je koopt!

1 like
  1. Koop je Speedy altijd op staal
  2. Koop full set met de mooie doos :sunglasses:
  3. Dubbelcheck dat de garantiekaart is ingevuld met datum en door een AD is afgestempeld als je grijs koopt.
  4. Zoals horlogeopa al meldt: buy the seller!
5 likes

Er komen ook regelmatig mooie full sets voorbij.

Waarschijnlijk ben je al langer aan het zoeken dan 2 weken, gewoon bestellen en die 2 weken zijn sneller voorbij dan dat jij iemand gevonden hebt waarbij hij op voorraad ligt en opgehaald is.

4 likes

Als je hebt besloten dat je een horloge gaat kopen wil je 'em meteen! :sunglasses:

Of je nu 6 bent en het om een doos Lego gaat of 46 en een Speedy wilt kopen: wachten duurt telang! :smiley:

8 likes

Dadelijk duurt dit gezocht-topic 2 weken :joy:

2 likes

Of langer :thinking:

1 like

Ik heb ook een grijze !

:sunglasses:

15 likes

Blijft een topper Stefan. :+1:

2 likes

Draag 'm nog steeds met plezier. Bij warm weer iets minder omdat de band dan snel strak zit. Er is helaas geen verstelbare sluiting voor te krijgen.

1 like

Heren, bedankt voor jullie informatie! De insteek was inderdaad ook om niet 2 weken te wachten. Zoals een kind de doos Lego vandaag wil, is dat voor de Speedmaster niet anders.

Heeft iemand ervaring met Kramer Watches in Franeker of Steiner in Maastricht voor een Speedmaster?

2 likes

Allebei prima betrouwbare adressen

1 like

Ik vermoed dat Lars nu al in de auto zit en met 180km/h richting Franeker afreist! :sunglasses:

1 like

De Speedmaster is besteld! Levertijden binnen 2 weken op de grijze markt waren het minimum. Dat had ik voor mijzelf maar te accepteren. Tot ik vlak voor het doorhakken van de knoop in contact kwam met een Nederlandse AD die hem zeer scherp kon leveren. Nu nog even enkele dagen geduld en dan zullen de foto’s verschijnen!

5 likes

Hij is sinds vorige week in mijn bezit! Geleverd door Juwelier van Willegen.

17 likes

Schitterend horloge, veel draagplezier ervan!

1 like

Mooi! Leuk dat je nog een follow-up post. Ben je tevreden met je aankoop?

1 like