Grijze dag - maar even wat vrolijks plaatsen

Vandaag tot de conclusie gekomen dat de nokkenas van 1 van mijn auto’s overleden is. Domweg versleten door het gebrek aan additieven in moderne benzine… (De auto is dan ook 51 jaar oud).

Daarom, om mezelf op te vrolijken een selectie gekleurde chrono’s uit mijn verzameling!

Menno

Mooie foto’s, mooie horloges.

Maar balen van je auto! Wat voor een auto is het, als ik zo vrij mag zijn?? 51 jaar oud beloofd vaak veel moois! :slight_smile:

Balen van de auto inderdaad! Ga je een reparatie overwegen?

Verder wel echt prachtige klokjes. Kwijl.

Jammer van je auto, maar wat een prachtige horloges! Daar ben ik jaloers op!

Wat mij betreft sneuveld er nog eens een nokkenas…zien wij weer een paar heerlijke mooie klokken langs komen.

Prachtig, zo een collectie!

en suk6 met je auto verder!

gr jaap

thieuster Schreef:

Vandaag tot de conclusie gekomen dat de nokkenas
van 1 van mijn auto’s overleden is. Domweg
versleten door het gebrek aan additieven in
moderne benzine… (De auto is dan ook 51 jaar
oud).

Daarom, om mezelf op te vrolijken een selectie
gekleurde chrono’s uit mijn verzameling!

Dat is balen, zo zie je maar weer: nieuwer is niet altijd beter.

Maar dat je daarom ons even de ogen uit gaat steken met die mooie chrono’s! Schande!:D:D

Wel leuk dat je er ook een Poljot tussen hebt staan(tu)
Net zoéén heb ik nu om de pols, fijn ding!

Dank voor de hardverwarmende woorden. Het gaat om een Triumph TR uit 1959. Na wat gemail en postings op Triumph-fora blijkt dat het een vaker voorkomend verschijnsel is dat met andere (modernere) materialen kan worden opgelost. Gelukkig kan ik het zelf repareren. Aan materiaal kost het me 645 euro. Als ik het moet laten doen, kan ik er zo 1500 euro aan arbeidsloon bij tellen.

Over horloges: meestal plaats ik geen series van het een of ander. Maar gekleurde horloges zijn toch wel erg leuk. En zeker de Poljot hoort tot het rijtje gave klokjes: heldere kleuren, lekker draagbaar en stevig. Het hoeft dus niet eens een duur horloge te zijn om helemaal goed te zijn.

Nog even over gekleurde horloges: er staat op TZ-UK een heel mooie Wakmann (=Breitling?) te koop, met een Lemania 1343 uurwerk. De verkoper vraagt er 350 GBP voor. Ik had (…) erg voel interesse, maar door bovenstaande malheur zie ik er van af. De verkoper zet 'm morgen op eBay.

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=145667

Een horloge dat je misschien maar niet moet laten lopen! Als je niet op TZ-UK kunt kopen, wil ik wel voor je bemiddelen!

Menno

Die poljot is erg leuk Menno. Waar haal je die? Ook de Omega seamaster is eeen stoer ding zeg. Dit moet je vaker doen man. En sterkte met je geliefde Triumphs

hharry Schreef:

Die poljot is erg leuk Menno. Waar haal je die?
Ook de Omega seamaster is eeen stoer ding zeg. Dit
moet je vaker doen man. En sterkte met je geliefde
Triumphs

De Poljot stond een tijdje geleden hier op het forum te koop voor niet te veel geld. Misschien geen sexy merk voor velen, maar het is zo’n vrolijk ding!
De Seamaster heb ik via TZ-UK gekocht en laten opknappen door Ferry Schweitzer.

Menno

Mooie dingen zijn dat.
Trouwens: wat is/doet dat “wybertje” op de Dugena??

grootmokum Schreef:

Mooie dingen zijn dat.
Trouwens: wat is/doet dat “wybertje” op de
Dugena??

Dat is de secondewijzer! Deze Valjoux-uurwerken hebben de ‘gewone’ sec.wijzer links en hier is’ie vervangen door een ‘wybertje’

Ik heb merken gezien die in opdracht van een bedrijf horloges maken en die hetzelfde doen. Ik meen zelfs dat de Sinn / Mazda RX die Henrik een tijdje te koop heeft gehad hetzelfde doet met een wankelmotor-logo. (Maar dat horloge heeft een Valjoux 7750, denk ik).

Menno

Een nokkenas die kapot loopt door het ontbreken van additieven in de benzine?:S De nokkenas draait in de olie komt helemaal niet in de buurt van de benzine. De kleppen wel. Die kunnen stuk gaan door het ontbreken van lood in de brandstof. Maar daar kun je additieven voor krijgen.

Mooie plaatjes! (tu)

(tu) je hebt gelijk: ‘benzine’ moet ‘olie’ zijn. Het magische woord is ZPPD… Ik was gisteren zo p*ssig dat ik me maar even op mooie horlogeplaatjes stortte en niet echt geconcentreerd naar mijn tekst heb gekeken! :)-D

Terug naar horloges. Ik kreeg een vraag van een mede-forummer of je het verschil tussen een Landeron en een Valjoux aan de buitenkant kunt zien. Ik weet niet of je het altijd kunt zien, maar wel voelen! Bij een Valjoux is de bovenste pusher voor start-stop en de onderste voor resetting. Bij een Landeron is de bovenste pusher voor start, de onderste voor stop en reset.

Als ik het mis heb, word ik graag gecorrigeerd. Leer ik ook weer wat.

(Voor de geinteresseerden: later deze week maak ik wat foto’s van de motorschade stuur me maar een PB als je meer wilt weten/zien of ik start wel een motor-ellende topic in het daarvoor bestemde forumdeel).

Menno

Prachtige horloges; bedankt voor het delen.
Sterkte met het verwerkingsproces!

Het gedoe met je auto vind ik ronduit vervelend voor je. Afgezien daarvan moet ik toch even kwijt dat je me daar een schitterend rijtje horloges laat zien! :}
Ja, de Poljot heeft een fraai plekje in je verzameling gekregen. :slight_smile:

Jammer, maar gelukkig te repareren!

Heb je er wel minerale olie in, van bijvoorbeeld Millers?

Je kunt er straks in ieder geval weer 51 jaar tegenaan…

van deze foto’s word ik in iedergeval vrolijk, wat 'n plaatjes. :slight_smile:

Prachtige chrono’s, ik heb ook zon groene Poljot, idd een klok van klasse voor weinig geld relatief.
wat voor type TR is het? een 2, 3 of 4?
prachtige karretjes, met veel koppel uit zon klein motortje relatief,
je hebt ook een TR 6 zag ik ooit, ook prachtig,
ik ben niet jaloers maar wel onder de indruk van je goede smaak hahah
succes met de reparatie.