Grijze prijzen

Zijn de grijze prijzen ook de bodemprijzen?

Als ik kijk naar meerdere fora waar voornamelijk NL grijze dealers als forumsponsor aanwezig zijn en zie dat de sommige Omega’s worden aangeboden met een 25% korting kan ik het me voorstellen. Maar als ik een Rolex met 10-15% zie vraag ik het me af.

Kunnen jullie mij hier meer over vertellen?

Bvd

Of het absolute bodemprijzen zijn? Nee, maar het komt wel verdomd dicht in de buurt volgens mij.

Verschil tussen Rolex en Omega is het verschil in marges, bij een AD is 20% van een Omega veel sneller haalbaar dan 20% bij een Rolex vraagprijs eraf.

Weet dat ze niet nog meer korting geven op een Omega met al 25% maar is het ook mogelijk om 25% op een Rolex te krijgen?

Ricosub Schreef:

Weet dat ze niet nog meer korting geven op een
Omega met al 25% maar is het ook mogelijk om 25%
op een Rolex te krijgen?

Op een nieuwe rolex van een courant model kan dat soms bij hoge uitzondering als je een vaste klant bent die daar vaker koopt.

Helaas heb ik dat voorrecht niet… haha

Komt erop neer dat de kans vrij klein is dat de grijze dealers die al 15% verlenen, nog eens 10% gaan verlenen.

Hoe zit dit met de 2ehands markt? valt daar nog 20% te behalen? Bijv Sub uit 2005 voor 3800€ 2e hands prijs?

Tja, het is maar wat je onder bodemprijzen versta. De marges van Rolex zijn nou eenmaal lager dan bij Omega, maar gezien een Rolex makkelijk 2x zo duur is, heb je qua absolute bedragen nog steeds een hoge marge. De grijze handelaren verdienen grof geld, maar er is ook geen enkele reden voor ze om nog meer korting te geven. Een Rolex verkoopt zichzelf, het is een status symbool. Als je goed rondkijk zal je zien dat de omloopsnelheid van een Rolex veel hoger liggen dan bij andere merken. Daarnaast wat mij ook opvalt is dat ik nieuwe identieke Rolexen van laat ik zeggen met 500e prijsverschil van elkaar beiden verkocht zien worden. Dan kan je al snel de conclusie trekken dat er genoeg mensen rondlopen die de hoofdprijs van de grijze markt willen betalen, en dus niet tot de bodem gaan. Zo lang deze vraag bestaat, blijft de kans klein dat je ook echt voor een nog veel betere prijs eentje kan bemachtigen.

Ricosub Schreef:

Zijn de grijze prijzen ook de bodemprijzen?

Als ik kijk naar meerdere fora waar voornamelijk
NL grijze dealers als forumsponsor aanwezig zijn
en zie dat de sommige Omega’s worden aangeboden
met een 25% korting kan ik het me voorstellen.
Maar als ik een Rolex met 10-15% zie vraag ik het
me af.

Kunnen jullie mij hier meer over vertellen?

Bvd

Daar is zeker wat voor te zeggen, maar zou men op de 2e handsprijzen nog wel een procent of 10-15 kunnen krijgen?

Rico,

Je kan het altijd proberen maar de markt bepaalt. Voor wat betreft 2ehands, de ene handelaar prijst met wisselgeld en de andere zet ze meteen strak. Vergelijken van prijzen is lastig omdat de staat van het horloge grote invloed heeft, net als de aanwezigheid van papieren en doos. Je moet betalen wat je er voor over hebt en kopen waar vertrouwen is.

Zeg wat je wilt, zet een wtb en er wordt voor je gezocht. Dan kan je altijd vragen of prijs ok is. Succes!

Ricosub Schreef:

Daar is zeker wat voor te zeggen, maar zou men op
de 2e handsprijzen nog wel een procent of 10-15
kunnen krijgen?

Een beetje Rolex op de markt kost al gauw om en nabij de 5000. Dat zal betekenen dat je nog 500-750e af wilt praten. Denk dat het lastig wordt, maar je kan altijd proberen. Het ligt net aan de markt en de verkoper. Ik had een tijdje geleden ook een nieuw exemplaar op het vizier. De maximale prijs dat ik in gedachten had was zeker reeel. Geen enkele grijze handelaar wilde deze voor dat bedrag aan mij verkopen. De aanbieder met de laaagste prijs zat nog steeds 150e boven mijn maximale prijs. Kijk je naar de huidige markt, dan kan je met gemak hetzelfde model nieuw in stickers voor het bedrag dat ik destijds in bedachten had kopen. Als je goed zoekt, zelfs nog 200e goedkoper. Het ging niet om een bijzonder gewild model. Geeft zeg maar aan hoe lastig het is om er iets over te zeggen.

15 procent korting kan toch bij iet of wat goed uurwerk…toch ? (Breitling,Raymond Weil,Oris,…)