Grijze (Rolex) handelaren - wie heeft er ervaring mee ?

Antwoord mag ook per PB als het niet strookt met de forumregels. Ik wil zeker nergens een inbreuk op doen of niemand voor het hoofd stoten.

Enkele algemene vragen:

1. Gewone Rolex waarborg ? ( ik lees hier meestal “ja”, maar wie heeft hem effectief al eens kunnen/moeten gebruiken ?

2. Zijn hun prijzen vast of is ook hier nog enige marge mogelijk ?

Ik zie enorme verschillen met de catalogusprijzen.

Bijvoorbeeld op een 116610 LV (hulk) krijg je op dit moment ongeveer -4,7% in het grijze circuit.
Op de 116613LB (clown) kan je in het grijze circuit ongeveer - 16% bekomen.

Wellicht heeft het ook te maken met de beschikbaarheid/populariteit van bepaalde modellen ?

Echt precies zijn deze cijfers nog niet, want ook bij een AD is er wat mogelijk.

1. Wie kan me enkele grijze Rolex handelaars aanbevelen ?
1 like

1 weet ik niet
2 volgens mij wel als ik de reviews zo lees
3 GK Watches

GK of JK?

Zijn allebei bestaande handelaars.

Crownguard prima.
William Wien prima, maar weet niet of hij nieuw Rolex heeft.
Precisionwatches heb ik zelf twee keer horloge gehaald, geen Rolex. Ook prima.

Oh oke haha Wist ik niet.

Hallo Marc,

1. Garantie heb je gewoon; kaartje laten zien, briefje thuis om te accorderen en 4 weken later ophalen.

2. Cash is koning maar je weet zelf toch ook dat je op (nieuwe stalen) Rolex geen honderden zult krijgen.

3. Ervaringen met Precision (Jaap), Local-time (Danny) en Crownguard (Ramon); allemaal prima en vertrouwd.

Gr. Roel

Danny van local-time, betrouwbare en vriendelijke vent

Kortingspercentage staal vs goud is niet te vergelijken.
Nog geen 5% is wel wat weinig op staal.

Nog een vraagje: ik was vandaag bij een Rolex AD en die dame vertelde me dat je bij een Oysterquartz levenslang batterijwissel kreeg …

Nu ik heb wel een OQ maar deze is jammer genoeg zonder papieren… :frowning:

één van de “nadelen” zeker :wink:

Kan JK aanbevelen…

Zou ook eens op het merkforum kijken…

Hier ook een aanbeveling voor JK Watchstore.

Dank jullie voor al de fijne reacties. Ben nu even weg, maar morgen weer online ,)

Meerdere ervaringen met JK Watchstore & Precision Watches, allebei meer dan prima.

Nog maar een duit in het zakje voor Precision dan, prima zaken doen met Jaap. Ook JK is aan te raden en William Wien is ook erg prettig maar doet niet veel Rolex volgens mij. Anderen heb ik geen persoonlijke ervaring mee, maar check zeker ook eens op rolexforum.nl als je meer referenties zoekt.

Rolex Schiphol is altijd 21% korting toch…

Zelf ook goede ervaring met JK watchstore!

Roepen dat btw-vrij 21% korting is een grote marketingtruc. Feitelijk is het 17,4%. Een mooie korting, maar geen 21%.

Reken je even mee? Even mooie getallen voor de berekening:

Een product, stel een horloge, kost normaal € 1.210 inclusief btw. Zonder btw dus € 1.000. Korting is dus € 210. Die € 210 is 210/1.210=17,4% korting.

3 likes

Genoeg keuze wat grijze handelaren betreft: Local Time, Precision Watches, Crownguard, ook mer Exclusive Chrono, allemaal goede ervaringen mee.

Goede ervaring met wwwatches en jkwatchstore.