Grijze spikkels op zwarte Carrera Calibre 5 wijzerplaat

Geen schaduw dus lijkt corrosie, iets met vochtschade is ook wel mijn vermoeden wat ik online kan vinden.

Balen dit! Word je helemaal gek van als je net als ik vaak kijkt zonder daarna te weten hoe laat het eigenlijk is…

Kun je geen claim indienen bij het veilinghuis waarvan jij dit horloge hebt gekocht? Zij wisten vast wel iets van deze schade (want dat is het in mijn ogen) Ik zou hier heel verdrietig van worden. Want met de wetenschap van nu ben je genoodzaakt om er melding van te maken bij de verkoop. Dat gaat je bij inruil (veel) geld kosten :scream:

Velinghuis was BVA. En moet eerlijk zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in een claim neerleggen als ik online lees over consumentenrechten bij veilingen/BVA. Achteraf gezien had ik ook in persoon moeten gaan kijken naar het horloge gezien de voorwaarden (koop op afstand niet van toepassing). Ik heb wel officieel een klacht ingediend bij ze ondertussen.

Ik heb daarnaast ook contact gelegd met de aanbieders van het horloge, namelijk S&S Trade / De Horlogemeesters want ben benieuwd hoe zij hierin staan omdat ze het mijn inziens bewust hebben aangeboden op deze manier. Lijkt me dat ook zij een reputatie hoog te houden hebben als bedrijf en niet blij zijn als op iedere Google opdracht negatieve ervaringen omhoog zouden komen over hun aangeboden waar.

Dure les in ieder geval, dat was me al direct duidelijk toen ik het horloge in mijn handen had. De advertentie op marktplaats pak ik ook al een flink verlies op, maar dan weet de volgende koper wel waar deze aan toe is. Heb dit topic ook al genoemd aan iemand die geĆÆnteresseerd is. Tegelijk misschien beter om even een weekje te wachten om reacties af te wachten, in plaats van uit emotie direct te handelen en (met een verlies) het probleem van mij af te schuiven door te verkopen. Ben alleen nogal ongeduldig van nature :wink:

Eens. Dit hadden ze je moeten melden.

Geef de aanbieder even de tijd en mogelijkheid. Ik weet uit ervaring dat zij geschikt omgaan met hun klanten.

Goed punt, ik heb hem on-hold gezet zodat ik ook met hen kan kijken om er uit te komen.

Terugsturen die hap. Zeker aanvaardbaar op een oudje, maar niet op een moderne bijna nieuwe klok. Moest vermeld worden in de beschrijving.

Heb een hele nette reactie gekregen van de horlogemeesters waarin ze verschillende oplossingen aandragen; na laten kijken of retour. Fijn dat ze hier behulpzaam mee omgaan, moeten we zeker uit gaan komen. :slight_smile:

5 likes

Goed om te lezen!
Snap je reactie wel, maar beste is altijd om je geduld even te bewaren en de verkoper gelegenheid te geven om met een voorstel te komen. Well done!

Mooi dat het goed wordt opgepakt. Ik heb ooit een kleine afwijking op de wijzerplaat gehad, gemeld, en de horlogemeesters hebben het naar mijn volle tevredenheid opgelost.

Succes!

1 like

Wijzerverzetwerk zal waarschijnlijk de meeste vochtschade hebben. Is gehard, niet-roestvrij staal en zit het dichtst bij de (lekkende?) kroon. Kon nog wel 's ernstiger zijn dan het nu al lijkt. Hoop dat 't goed komt! :thumbsup: