Gritty crowns…

Beste HF vrienden,

Ik heb al een paar keer meegemaakt met mijn nieuwe horloges uit het middensegment dat de crown een beetje gritty is met vastdraaien…

Zowel bij mijn Sinn, tudor black bay 58 en Breitling last gehad dat de kroon niet mooi soepel vastdraait.
Mijn Sinn 104 en Rolex dj heeft het weer niet overigens…

Nu brengt een wax flosdraadje uitkomst om die er even langs te halen echter zou je verwachten van 3k+ horloges men dit wel zorgvuldiger checker bij de QC ( als die er überhaupt is).

Wat is jullie ervaringen?

En is het wel verstandig om het flosdraadje te gebruiken ( het probleem los je er wel mee op en voelt erna smooth zoals je zou verwachten)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of het ook voorkomt bij horloges uit een hoger segment.

Ik heb geen “hoger segment”. Op Vostok werkt een hogedrukreiniger prima.

5 likes

Zonder hier om 18+ antwoorden te willen vragen, maar wat doe je dan met die flosdraad?

Als de kroon helemaal uitgetrokken is kan je het flosdraadje langs de schroefdraad van de kroon kast aansluiting halen. Dan veeg je het grit uit de thread van het schroefdraad.

Het gaat vaak om minuscuul machine restant gruis waarom de kroon niet smooth vastdraait

1 like