Groei polsen

Zullen we het over polsen hebben?

Ik vraag me dit oprecht af, ben ik raar, uniek, anders of zelfs mislukt?

Niet te snel.met je reactie want er komt nog meer tekst.

Mijn pols maat.
Als ik een horloge met stalen band pak die reeds op maat is en ik doe deze om op elk willekeurig tijdstip van de dag zijn ze ALTIJD veel te ruim. Horloge blijft absoluut niet op zijn plek.
Halve schakel kan er zo uit en dan zal de boel comfortabel blijven zitten.

Maar nu komt het, geef het 5 a 10 min en tadaaaaa.
Mijn pols heeft zich gevormd om het horloge in dusdanige vormen dat ze lekker strak om de pols zit. Verplaatsen is onmogelijk, nog wel comfortabel .

Doe ik dan het horloge bijv af en wacht 5 min zal de boel weer super los hangen bij het omdoen…

Is dit raar?
Herkennen jullie dit?

Bij lederen bandjes ook het geval trouwens, gewoonweg altijd heb ik van die groei polsen.

13 likes

Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Het is toch geen allergische reactie, hoop ik.

1 like

Ik denk de plaatselijke warmte door het horloge de pols doet opzetten en zweten waardoor het stroever wordt.

4 likes

Haha, ik denk dat het te maken heeft met de warmte. Dat slaat toch over op zo’n voorwerp, waardoor het beter op de plaats blijft. Ik heb precies hetzelfde overigens.

1 like

Iets met bloed, zweet en tranen.

2 likes

Ik heb bij vintage Rolex dat mn pols altijd redelijk opzwelt tot het punt dat ik de sluiting goed on mn pols heb staan, terwijl ik bij moderne Rolex hier helemaal geen last van heb…

Bij mij wisselt het wel, met stalen band. De ene x wat losser of wat strakker. Heeft denk ik ook te maken met het weer. Warmer of kouder. Maar zoals bij jou, nee.

Ik kan het overigens niet beter uitleggen, hoor, maar het lichaam geeft warmte af aan alle dingen die kouder zijn. Daar moet de clue ergens in zitten.

Het is een bijzonder kind, en dat is ie:

Met een vette :wink:

3 likes

Je hebt gewoon een bloedpols i.p.v. een vleespols.

28 likes

Grower instead of shower :sweat_smile:

3 likes

Ik herken het ook, heeft denk ik met temperatuur te maken. Na 10 min is je horloge op temperatuur en glijd minder. Of zoiets :wink:

2 likes

Dat heb ik ook! En vooral na het douchen.

Ik heb nu een sub met verstelbare sluiting en ik moet hem altijd een tandje verzetten. Bij om doen iets strakker zetten en een half uur later zit hij te strak en doe ik hem weer een tandje verder :rofl: moet zeggen dat ik dit bij de datejust minder had misschien ook door het gewicht??

Dit heeft te maken met je vochtbalans. Gedurende de dag en afhankelijk van activiteiten zetten je vaten uit met als gevolg vochtstapeling in oa je polsen. Dit is normaal en heeft iedereen in meer of mindere mate.

Bolle mensen, cardiovasculair belaste mensen, nierproblemen en lymfatische problemen kunnen dit verergeren. Als het bij jou heel erg is zou ik het chloresterol eens laten prikken bij de huisarts of minder zout over je frieten gooien :smile:

8 likes

Misschien bloedstollende mooie horloges? :thinking:

5 likes

Als het na een minuut of 10 wat stroever gaat doe ik er altijd een dikke rochel op :ok_hand:t3:

9 likes

Haha

1 like

Ben niet bol, koken zoutloos en ik eet geen aardappels/friet want daar krijg ik enorme buikpijn van.
.wel nuttige info in het algemeen trouwens!

Dit is het gekke in mijn verhaal.
We praten over momenten.
Kijk, heb toen ik dit topic starte mijn hamilton omgedaan.
Super los en zakt tot aan de hand weg.
Nu ondertussen zit hij strak.
Doe ik hem af en wacht 5min… zit hij weer super los.

Vooral dat vind ik zo gek aan mijn pols verhaal.
Het heeft niet met de "gedurende " dag te maken of wat ik aan het doen ben of om wat voor weer het is.
Tuurlijk heeft dit ook invloed net zoals bij iedereen, maar dat was niet zozeer mijn dingetje in het topic.

Thanks voor de nuttige post.

Ik heb er trouwens geen hinder aan.
Wanneer het horloge eenmaal “strak” zit zit hij comfortabel en goed voor evt de gehele dag. Ik hoef niet bij te stellen of af te doen door knellen na enkele uren oid.

2 likes

“Groei polsen” graag on topic houden :mage:

1 like

Toch fijn om te zien dat mijn woonplaats nog iets goeds heeft voortgebracht :rofl: