Groei polsen

Op het moment dat je geen horloge om hebt koelt je pols continu af doordat hij in direct contact staat met de buitenlucht. Zodra je een horloge omdoet sluit je de buitenkant af, koelt de pols vanaf de buitenkant niet of minder af op de plek van je horloge en zetten de bloedvaten eronder uit. Dus gaat je horloge strakker zitten. Doe je jee horloge af, heb je meer koeling dus krimpen de bloedvaten weer…

1 like
2 likes

Ik weet niet met wat ik meer medelijden moet hebben, de sluiting van dat bandje of de langzaam blauw wordende vingers :sweat_smile:

1 like

Heel herkenbaar idd! Blijkbaar gaat het ook maar om hele kleine verschillen, want ik zette gisteren er bij een band een halve schakel bij in, en meteen veel te groot. Als ie echt knelt dat doe ik m wel eens even vijf minuten af, en daarna zit ie weer heerlijk.

1 like

Ieder plaatje van dit figuur is er mij 1 teveel.

:expressionless:

3 likes

Bedankt dokter, klink als een aannemelijk verhaal :slight_smile:

1 like

Ik heb sinds deze week een seamaster, dan kun je zelfs de tekst die achter op de kast staat lezen op je huid :sweat_smile:

1 like

Hoi Dokter,
Ik weet dat u druk bent maar kijk hier eens naar.
Doet horloge om en wacht 10 minuten.

Kijk ziet u. Hij zit strakker.

Dokter aha: niet meer omdoen dan.

Houdt ze van de straat.

Bloedvat zet uit bij warmte… Dus het omgekeerde
Of bedoelde je het wel zo?
Heb al 2 kopjes thee op… :tada:

3 likes

Rubber band proberen.

Zit mij uiteindelijk het meest comfortabel, zwellende pols in acht genomen

Ik join ook, heel herkenbaar…

1 like

Zou ook te maken kunnen hebben met al dan niet hebben van ‘vlezige’ (dikke) polsen ?
Ik heb zelf meer knokige polsen en heb niet of nauwelijks last van ‘groei-polsen’…

Nou ja zeg…:face_with_monocle:

Ok ok, wel veel spiervlees heb ik in mijn onderarmen.:+1:t2:

1 like

vlezige

Als je citeert, dan wel mét de aanhalingstekens graag…:sunglasses:

1 like

Geen idee wat je bedoelt maar het staat er echt correct…

Ik ben heel simpel om die reden. Zolang mn horloge niet over de knobbel van mijn pols valt zit I goed. Strakker en dan krijg je dit. Het is maar een klein verschil tussen losjes en strak. En zoals eerder gezegd verandert dat genoeg als je langere tijd je arm naar beneden houd of bijvoorbeeld horizontaal aan tafel of bureau. Voor veel mensen vergroot een hogere temperatuur dit effect.

Echter als pols onder lichte spanning komt te staan dan is er iets ander aan de hand.

Je kan een keer proberen je polsomtrek te meten net na het opstaan. Dan nadat je even hebt gelopen en na een tijdje de onderarm op tafel of aan het bureaublad horizontaal te hebben gehad. Zonder horloge. Ik verwacht drie verschillende gemeten pols maten.

Vind het bij tag heuer en wss andere merken wel mooi hoe je met een klik bij de vlindersluiting op de metalen band het een halve schakel kan laten toenemen.

Herkenbaar, vandaag ook weer hetzelfde ervaren met mn Citizen Skyhawk. Net om de pols, voelt ie ijskoud aan (krimpt je pols dan misschien ook n beetje), maar na n poosje zat ie er netjes strak om.

Feit!
Ja herkenbaar en frustrerend zo af en toe, nu heb ik op leer minder last.

Topictitel zou moeten zijn: ‘zwelpolsen’, want na een tijdje ‘slinken’ ze weer. Terug groeien bestaat niet. Wij groeien en worden groter. Naar beneden groeien doet een koeienstaart…

1 like