de afgelopen weken heb ik weer wat stappen gezet (vooruit of achteruit wellicht) op mijn horloge groeipad. Deze keer vooral in een combinatie van dingen. Eerst alles eruit, dus ook de Grand Seiko. Prachtig ding, maar te mooi en dressy voor mijn smaak, ook een beetje bang voor beschadiging. Het goede ervan, de Sunburst en de Super accurate quartz heb ik gevangen in de Certina DS Action precidrive Titanium. Netjes genoeg voor een daily beater, en de ratcheting clasp zoals ik op de Citizen had.
Voor erbij een stoere duiker in Brass, de Helson Shark diver brass 40mm, een mooie maat met naar beneden wijzende lugs, saffierglas en het zorgeloze NH35 uurwerk, weer een automaat. Met geschroefde lugs om banden swappen makkelijker te maken. Meteen maar iets bij Ko bestelt…
Ik ben een echte Certina fan en deze Certina mag er zeker wezen. Heb 4 verschillende Certina’s en eentje die ik echt mooi vindt is de Certina DS Multi 8 zie onderstaande foto. Mijn eigen fotos zijn namelijk niet duidelijk genoeg. Welliswaar een quartz maar wel een apart horloge. Het moet uiteraard je smaak zijn.