Groen, groener, groenst...

Ik ben al een tijdje onder indruk van deze groene rakkers. Gelezen, gelezen, gelezen maar hoe meer ik lees hoe meer vragen. Hoe zit dat nu met die Kermit? Verschillende bouwjaren, bezel verschillende groentinten, D serie, Z serie, V serie. Wie kan er een beetje licht schijnen in deze duisternis? Hoe zit dat nu? Waarom het ene jaar wel interessant en het andere jaar niet? Waarom liever een Z serie dan een D serie (of andersom)?

Of voor de weg van de minste weerstand gaan en blind staren op de Hulk? Wie oh wie?

5 likes

Weet er te weinig van om je vragen echt te kunnen beantwoorden. Maar vind ‘de’ Kermit persoonlijk mooier dan de Hulk. Gewoon op basis van uiterlijk en persoonlijke smaak. Is volgens mij belangrijker dan wat anderen vinden dat jij zou moeten hebben

1 like

Eens! Ik probeer alleen wat meer duidelijkheid te krijgen in de wereld van de Kermit. Ik lees er van alles over maar het wordt voor mij alleen maar warriger…

Ik kan enkel zeggen. Hulk is top!

5 likes

Ik vind ze maar lelijk. Hoor dat ze ook als een malle dalen in waarde.

@willemC verkoop hem maar aan mij :+1:t2:

3 likes

Ben al jaren fan… met het absolute summum de 16610 LV fat 4 Mark 1…

Er is aan verschillende dingen te zien welk moment ze gemaakt zijn. Er zijn al verschillende forums/topics over gemaakt.

Meest in het oog springende detail vind ik de verschillende 4’en op de lunette en de Rolex-of het ontbreken ervan- letters in de chapter ring.

Daarnaast zijn er verschillende wijzerplaten gedrukt waarvan de MK1 bij mij de bekendste. Daar heeft de O van Rolex bovenaan een ovalen vorm ipv. rond, staat de R, van Oyster recht in het midden onder (of zeg maar tussen) de twee pootjes van Rolex, en is er onder de 6uur indicator swiss Made te zien waar onder vijf kleine streepjes staan. Het is namelijk ook mogelijk dat Swiss Made tussen twee van die streepjes staat en er slechts 3 onder staan.

Eigenlijk details waar alleen de verzamelaar van kwijlt. Het is een heerlijk horloge dat ook fijn draagt! Maar bezitten doe ik hem (nog) niet, voor de duidelijkheid.

Misschien wat wijsheid?! Over de Hulk kan ik je helaas niets zinnigs vertellen. Behalve dat die ook erg mooi is!

2 likes

Idd ellendige, lelijke, te dure joekels. Hij mag echter nog wel een hele tijd blijven logeren hier :wink:

2 likes

@Leenie Dank voor je bijdrage! Een paar nieuwe herkenningspunten voor mij!

Is er ook iets te zeggen of bijvoorbeeld een Z serie interessanter is of juist wel/niet tekst in de chapter ring? Of bepaalde bouwjaren?

lekker hoor zo’n beetje groen.

2 likes

Hier de mijne ooit gekocht in de US met een zwarte bezel. Uiteindelijk bij de AD een groene erop. Hele fijne sub. Waardestijging is te bizar maar ik zal deze niet snel weg doen. ZEKER niet voor een hulk.

3 likes

pffffffff weer wat geleerd een Kermit heeft dus alleen een groene bezel insert en een Hulk heeft dus ook een groene plaat ,moet nog een hoop leren :relaxed:
Maar dan ga ik voor de Hulk .

1 like

Het meest uitgebreide overzicht wat ik destijds zelf kon vinden toen ik op zoek was naar een Kermit… Alles wat je maar wilt weten over de verschillende wijzerplaat varianten en van wanneer tot wanneer bepaalde serienummers zijn geproduceerd.

Hier nog een ander leuk draadje van rolexforums:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=241904

Veel leesplezier!

2 likes

Flat four. De vier heeft een groot platdak en is niet dik.

1 like

Dank! Welke is het uiteindelijk voor jou geworden? En welke specifieke kenmerken bepaalde voor jou de doorslag?

Als je een keuze hebt, dan zou ik voor een eerste of laatste exemplaar gaan. De eerste exemplaren zijn inmiddels onbetaalbaar geworden, ik heb er uiteindelijk een gevonden uit de laatste periode.

3 likes

Even een oud draadje afgestoft. Het is alweer even geleden en tussendoor verschillende modellen voorbij zien komen, gepast, geprobeerd en uiteindelijk de keuze gemaakt.

Heb 'm al even in mijn bezit en dus al even van kunnen genieten maar nog geen foto’s geplaatst. Ik moet zeggen dat deze heerlijk draagt en qua kleur bij zoveel past. Mochten er nog mensen zijn die twijfelen: DOEN!!!

En dan nu een paar foto’s.

4 likes