Grönefeld

Wat een pracht ding zeg van Nederlandse bodem. Ik raak steeds meer gefascineerd door dit soort meesterwerken.

6 likes

gewoonweg briljant. Bedankt voor het delen. Die Hengeloërs doen het heel erg goed internationaal.

2 likes

In het blad Watching wordt regelmatig iets over de beide broers geschreven.
Maken prachtige horloges, alleen denk ik maar voor een beperkt aantal mensen weg gelegd.

2 likes

Even nog een live foto

14 likes

Alleen van de caseback al kun je geen genoeg krijgen. Pure kunst. Fantastisch horloge en mijn absolute favoriet. Alleen ietsjes buiten mijn budget :slight_smile:

1 like

Zij deden pakweg 10 jaar terug de tourbillon-kooien van AP. Wellicht nog steeds. In Le Brassus hadden ze een onderbezetting qua personeel op dat niveau… Destijds reden ze regelmatig heen en weer. Dat soort zaken verstuur je niet per post…

Ze kunnen wel wat.

1 like

Oldenzalers bedoel je? Boeskolers?

:slight_smile:

2 likes

Helemaal mee eens POW wat een mooie klok pffff…

Ik vind het een kunstig ding, wel vind ik de achterkant mooier dan de voorkant

deze is subliem

4 likes

Teeeeeeeeeering, wat een stukjes kunst… :slight_smile:

Na wat research en wat uitnodigingen via LinkedIn heb ik gevonden dat Tim Grönefeld van '94 tot '98 de Tourbillons deed. Sinds die tijd zijn ze bezig aan deze meesterstukken.

Nog wel iets langer hoor… Heb er gesolliciteerd in 2007. Heette toen nog QWS, deden (bijna) alle Breitlings die via de officiele juwelierskanalen aangeleverd werden. En op dat moment ook nog enkele AP tourbillons, hebben ze me zelf laten zien. Dat privilege (Breitling) raakten ze kwijt toen Breitling meer grip op de zaken wilde krijgen, en de importeur - Koster & Zn. - een eigen atelier liet opstarten in Lijnden. Was heel kort daarop, 2008 - of 2009, moet ik opzoeken. Heb daar een jaar gewerkt, was n.b. werknemer nr. 001 van BSN - Breitling Service Nederland.

1 like

Ja, deze heren kunnen wat…
Wat ik vooral geweldig vind: leg 10 High-end horloges met de achterkant omhoog… en je pikt de Grönefeld er op 20 meter afstand uit… de verdiepte vlakken, en gepolijste randen. dat zijn zaken waarvan ik me als techneut steeds afvraag… “Hoe flikken ze dat!?”

Ik vermoed dat er een zinkvonkmachine aan te pas komt… 'k zou willen dat ik zo’n apparaat had…'t is gewoon meesterlijk wat zij maken.

1 pot nat die tukkers (woon er zelf)

1 like

Zeker mooi spul en iets waar horologisch Nederland trots op mag zijn. Er staan ook al steeds meer filmpjes op youtube van diverse modellen.

ja gaaf he

Ook erg mooi ja

haha

heb er de eerste 20 jaar van mijn leven gewoond (8km van Oldenzaal), dus ken de boel daar ook wel

1 like