GROOT Breitling nieuws!

Eindelijk hun eigen “in-house-movement” ! (tu)

http://www.breitling.com/calibreB01/index_en.html

Ziet er goed uit. Als ik het verhaal zo lees kan er met dit nieuwe uurwerk best wat van de prijs af aangezien er efficiënter geproduceerd wordt :P:D

Mooi hoor. Het zat er natuurlijk ook wel een beetje aan te komen.

Nu is Breitling alvast voorbereid op de eventuele monopoliepositie die ETA over een paar jaar gaat krijgen.

Goed nieuws inderdaad, zeker vanuit bedrijfskundig perspectief ;)… van de gebane paden afwijken… daar houd ik wel van :D.

Ben erg benieuwd in welke modellen deze uurwerken zullen verschijnen en wat voor financiele consequenties het zal hebben. De meeste manufacture uurwerken staan nu natuurlijk niet bepaald bekend om hun schappelijke prijskaartje ;)… wellicht dat de nieuwe productie-methode dit zal compenseren, ben erg benieuwd.

Ook ik ben zéér benieuwd naar de prijs die hiervoor gevraagd gaat worden. Eigenlijk zit ik al jaren te wachten dat Breitling nu eens met zijn eigen uurwerk komt. Hopelijk komen er mooie modellen voor een redelijke prijs op de markt.

Mijn beste,

Ik sluit mij volledig aan bij de vorige posten.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik hoop niet dat ze gelijk al hun horloges van manufactuur uurwerken gaan voorzien want dan worden ze fors duurder. Het zou in deze tijd ook een erg slechte beslissing zijn.

Niet alleen duurder de uurwerken moeten zich ook nog bewijzen hoe betrouwbaar ze zijn zoals de Eta’s zich hebben bewezen in de loop der jaren.:slight_smile:

Strategisch bijzonder goed… Temeer omdat Breitling nog een onafhankelijk merk is.
Een meerprijs is dan ook verdedigbaar.

Maurice Lacroix ging als onafhankelijke producent ook al deze weg. Bij ML heeft het helaas geleid tot enorme prijsstijgingen, en een daarmee bedoelde positionering in het hoge segment. (en minder fraaie modellen)

En natuurlijk ook op Horloge.info: http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.php?n=Breitling-nog-onafhankelijker-met-eigen-B01&nieuwsid=303 :wink:

Daarbij is er nog een leuke pdf te downloaden (88 pagina’s!) met een soort van geschiedenis van Breitling tot de ontwikkeling van de B01: http://www.breitling.com/calibreB01/pdf/GB_Moleskine.pdf

Prijs oude modellen zal stijgen.
Prijs nieuwe modellen zal stijgen.

Maar wat er zeker blijft: Breitling blijft Breitling :slight_smile:

Yeps, ze zullen er ZEKER niet goedkoper op worden. :wink: :smiley:

Leuk nieuws!!

Maar vast beginnen te sparen…

Nah ja, wie weet (ik denk het niet hoor). Panerai is met de nieuwe lijn met P.9000 uurwerken ook goedkoper op geworden. Maar goed, in de oude modellen zat al een manufactuur uurwerk. Het zou in deze tijd in ieder geval verstandig zijn de prijzen niet te verhogen…

Altijd goed(tu) Breitling is ‘volwassen’ geworden en dat na 125 jaar!

tjvreeken Schreef:

Altijd goed(tu) Breitling is ‘volwassen’ geworden
en dat na 125 jaar!

Voor mij te laat, ik heb er niets meer mee.

mvg, Frans

zou ook wel eens flink tegen kunnen vallen niet alles wat zelfgemaakt word is per direct goed omdat er breitling op staat

Het kan ook meevallen… ik zie veel overeenkomsten met een ander uurwerk.
Ik noem alleen maar 4130 dan mogen jullie maar even zeggen bij welk merk kaliber dit hoort.
Ik denk dat Breitling hiermee een enorme stap heeft gemaakt om onafhankelijk van ETA te zijn.
Op het plaatje ziet het er in iedergeval gelikt uit.

De enige overeenkomst die ik zie is in de gangreserve, allebei > 70 uur. Dit uurwerk ziet er heel anders uit dan het Rolex 4130 caliber. Kijk maar naar de positie van schaltrad en balans.

Het werd hoog tijd dat een merk als Breitling een eigen uurwerk kreeg. Voor zoveel geld wil je toch niet een 7750 in je klok, hoe mooi die ook bewerkt is.