Groot, groter, grootst....

Geachte Forum leden,

dank van de kant van mijn zus en dochter die zich gesterkt voelen door de positieve reacties over het dragen van grote horloges door vrouwen…ik dank jullie niet omdat vanaf gisteren mijn zus, mijn dochter en mijn vrouw mijn grotere horloges zijn gaan dragen…ik moet nu dus elke dag kijken welk horloge ik dragen mag…jaja…ik zit ook onder de plak…(Arie weet dat…>X)…maar alle gein op een stokje…

Ikzelf ben van menig dat iedereen moet dragen wat hij/zij leuk vind…dan draag je het met plezier en niet voor de “buitenwereld”…

Ter aanvulling mijn zus heeft een monster (Van een forumlid) en een seiko 5…

Mijn dochter heeft een citizen automaat…buiten de grote fossil…

En mijn vrouw die draagt alles wat ze leuk vind en in mijn horloge kistjes ligt…

En ik???..ik moet het doen met wat overblijft…

Bedankt voor jullie reacties!!

~Ze werkt in Beek bij de Didi…in de makado…:smiley:

landrover110 Schreef:

En mijn vrouw die draagt alles wat ze leuk vind en
in mijn horloge kistjes ligt…

En ik???..ik moet het doen met wat
overblijft…

Een betere reden (smoes) om de collectie uit te breiden is er niet:D:D

Klein maar fijn… :wink:

1 like

ohoh, ik dacht dat ik nog eens een keer naar didi moest :smiley:

De nieuwe Egiziano is ook niet lelijk!

Das toch gewoon een wandklok ryan? pff 60mm als ik me niet vergis…

@ Hans, dank voor je bijdrage; klein maar fijn idd!

tjvreeken Schreef:

Wat te denken van m’n schoonmoeder van dik in de
tachtig.
Die wilde deze Junkers graag hebben, dus gekocht
en sinds gisteren om d’r pols.
Toch 40 mm zonder kroon:D

dit vind ik dan wel weer een mooi verhaal :smiley:

mickmo92 Schreef:

Ik hou wel van een flinke klok. Ik heb zelf een
U-Boat Classico auto 53mm, maar sinds ik op dit
forum zit, gaat mijn smaak (voor evt. nieuwe
horloges) meer uit naar horloges van 40 tm 50mm.

Hij is misschien groot, maar hij zit heerlijk om
de pols.
http://i220.photobucket.com/albums/dd63/mickmo92/c
lock.jpg
http://i220.photobucket.com/albums/dd63/mickmo92/c
lock3.jpg

ik dacht dat dit een horloge forum is en geen klokken forum :wink:

mooie combi die bruine band bij die zwarte plaat.

Wij zijn bijna een tiental jaar later. Ik merk op dat dergelijke horloges (43mm en meer) nog steeds redelijk hip zijn bij de jeugd. Althans, dat is toch mijn indruk, klopt dit?

Ik vraag mij bovendien af wat het best oogt op een smalle arm, een 40mm horloge of is het juist beter om tegen iets groters aan te kijken?

1 like

Groot vind Ik in elk geval niet mooi. Uitzondering de big pilot van iwc en de panerai.

Verder hoeft het, voor mij niet meer dan 42 mm te zijn, waarbij ik eigenlijk bedoel dat er wel degelijk mooie ontwerpen zijn boven de 42, maar die zou nog mooier zijn als ze max 42 waren. IMHO.

De lichte trend is volgens mij wel
dat er ook weer kleinere horloges worden uitgebracht.

All sizes for all kind of people.

Dus bij diverse merken willen ze alle doelgroepen aanspreken.
Net zoiets als bij auto’s.

:v:

1 like

En zo heb ik er nog groter. Maar ze gaan er sinds HF 1 voor 1 uit. Mode horloges doen we niet meer.

In het kader van doe-eens-gek heb in het verleden zelf ook aan “groot, groter, grootst” gedaan met goedkope Chinese horloges.
Grootste was deze Diesel kloon met een diameter van 57 mm. Stak een heel stuk buiten mijn pols uit dus vreselijk oncomfortabel maar je valt wel op. :rofl::rofl:

Heb hem weggegeven aan een nicht van m’n vrouw en die was er helemaal verguld mee. Moet wel zeggen dat zij wel wat beter bij het horloge passende polsen heeft dan ik. :joy:

2 likes

Hahaah lol. Bij staan ze ook best oké. 21 cm pols omtrek kan je best iets op kwijt.

1 like

Ik haal de 16 cm amper, dus bij mij lijkt alles groot. :grimacing::rofl:

1 like

4 pootjes eronder en je hebt een bijzettafeltje :slight_smile:

3 likes

Inderdaad. Prima horloge voor in de horeca; geen dienblad meer nodig. :rofl:

Het is nog steeds een trend. Al jaren (nu al meer dan 10) zegt iedereen dat horloges weer kleiner gaan worden en de trend aan het veranderen is. Maar daar is niks van waar. Als je kijkt naar de line up van nieuwe modellen van vrijwel alle grote merken, of de horloges die op dit moment de meeste aandacht krijgen op social media (bijvoorbeeld Richard Mille) dan zie ik die trend nog niet zo snel veranderen.

Toen retro stijl horloges met een jaren 50/60 design enorm aansloegen had ik de verwachting dat daarmee ook de afmetingen weer wat kleiner zouden worden. Maar merken brengen ook die horloges gewoon uit in een “moderne maat”. Mogelijk zal het in de toekomst wel weer veranderen. Maar vooralsnog…

Persoonlijk vind ik horloges die echt buiten proportie groot zijn geen gezicht. Maar to each his own.

2 likes

Twee keer ‘WOW’! Een Chinese Dieselkloon. Wist niet dat dit bestond en ja, die is inderdaad GROOT!:open_mouth:

1 like

Geweldig. Hou zo’n schoonmoeder in ere !