Groot horloge praktisch?

Ik zit er sterk aan te denken een mooie grote Hamilton Jazzmaster Maestro day-date aan te schaffen. Ik ben echter vooral gewend erg kleine quartz horloges te dragen (tot 40mm). Mijn vraag is daarom: ga ik last krijgen van die enorme kast van de Maestro? Ik zit vrijwel de hele dag achter de computer; kan ik hem dan met gemak omhouden of irriteert dat?

En een andere vraag: hij heeft een leren bandje, hoe houdt je die schoon? Hoe voorkom je dat het zo´n ranzig stinkend zweet bandje wordt?

Als iemand verder nog tips heeft over dit horloge (ervarings-tips), dan hoor ik die graag!

Ik zag trouwens dat een juwelier in NLD ze voor 50% in de aanbieding had, maar die zijn denk ik al weg. :frowning:

De vraag stellen, is 'm beantwoorden!

Of je last krijgt van de kast, is heel persoonlijk. De dikte van je pols, je eigen ‘irritiatie-graad’, de vorm van de kast, enz. Je komt er maar op één manier achter: proberen!
Leren bandjes hoef je naar mijn idee niet echt schoon te houden. Maar hou er rekening mee dat een leren bandje wel aan slijtage onderhevig is. Af en toe een nieuw bandje aan je horloge kan geen kwaad.
Overigens draag ik geen leer als het 's zomers warm is. Yep, exact om de reden die jij aangeeft!

En die juwelier zou je gewoon eens moeten benaderen. Misschien heeft hij nog wel precies dat model in de aanbieding wat jij zo mooi vindt. En zo niet? Vraag hem of hij het kan leveren (jawel, ook tegen die korting!). Niet geschoten is altijd mis.

De grootte qua diameter zegt niet zo veel. Het gaat meer om de vorm van de kast en de bandaanzetten, de soepelheid van de band. Proberen dus.
Mooie keuze hoor die Maestro.

Mijn huidige horloge heeft een titanium band en eerlijk gezegd doe ik hem al bijna ongemerkt af als ik achter de computer zit. Eigenlijk wéét ik dus al dat het met de Hamilton hetzelfde zal gaan, maar ja, hij is zo mooi he…

Nee ik heb zelf meerdere horloges en zo ook mijn Oris duiker maar die is niet praktisch.Zo blijft hij regelmatig aan een mouw haken en stoot je vaker tegen iets aan.
Maarja hij is zo mooi he :smiley:

hharry Schreef:

De grootte qua diameter zegt niet zo veel. Het
gaat meer om de vorm van de kast en de
bandaanzetten, de soepelheid van de band. Proberen
dus.

Helemaal mee eens. Mijn Breitling Superocean Héritage is 46mm en dat wordt door veel mensen bij voorbaat te groot gevonden. Vanwege de vorm van de lugs en uiteraard soepele meshband sluit dit horloge echter beter om mijn pols en draagt daardoor comfortabeler dan enkele kleinere horloges die ik heb!