Groot op de pols of toch niet ...

Staat uitstekend. ooit vonden mensen een horloge van 34mm normaal, nu absurd klein. Waag eens iets. En geef het tijd. En sokken in sandalen schijnen mode te zijn.
Voorwat dat nou weer waard is.

1 like

Gelezen in de “50+ bode”?

2 likes
2 likes

Gewoon dragen wat je zelf fijn vindt, al dat gezeur telkens over wat wel en niet kan/mag

Nu een 36mm om, gisteren een 43mm

2 likes

34 mm voor een dresser vind ik de perfecte maat.
De SKX en de SMP zijn voor mij de limit qua grootte.

De Explorer II (216570) 42 mm en wit heb ik de nodige keren gepast maar vind ik echt net te groot voor de mooi.
En daar baal ik goed van.

Zo zie je maar. Size matters en is zoals veel aspecten rondom horloges sterk smaak en persoonsgebonden.

3 likes

Uhm…pas maar op want ik denk van niet :face_with_raised_eyebrow:
Mss een hit bij hooguit wat zwevende paarse jurken maar verder zal het niet zo’n vaart lopen.

1 like

Weet je, het zou mij een zorg zijn, ik heb sandalen, en ik ga er gewoon felrode sokken bij kopen. Gewoon.

1 like

Omdat het kan :facepunch:
Goedzo Alphons.

1 like

41 en 43 wel, maar 42 niet hoor, gewoon deelbaar door 2 :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

6 likes

Top.
Zit mooi om de pols.

Dragen en gaan!

1 like

Ik geloof dat topicstarter een ander punt wilde maken.

2 likes

Inderdaad
Mij ging het vooral om de verschillen in het schijnbare formaat van je uurwerk om dezelfde pols maar met een andere camerahoek :sunglasses:

2 likes

Grappig om te zien ook dat een pols omtrek zeker niet alles zegt. Ik heb dezelfde omtrek maar veel plattere polsen, kan daardoor zelfs de LLD met bizarre 52mm lug-to-lug prima dragen.

3 likes

Precies, dat beetje smallere staan ze veel beter. Net als op de dweller. Die lugs zijn ook minder opgepompt als die vd sub.

1 like

Zo zouden ze op de Submariner ook moeten zijn , veel eleganter !

1 like

Dat het vertekend is wel zeker. Hier hetzelfde horloge op dezelfde pols, de ene van dichtbij genomen; daar lijkt hij veel te groot. De andere van wat grotere afstand genomen en achteraf ingezoomd; niks aan de hand…

8 likes

Sterker nog, als ze destijds zo waren, was de kans behoorlijk dat t n sub was geworden ipv n dweller ouwe stijl.

1 like

Dressers zijn inderdaad uitstekend met hun 34mm. Met name wanneer de bezel rondom de wijzerplaat zo goed als niet aanwezig is.
Probleem met 34/35mm divers is dat de wijzerplaat zo klein is vanwege die bezel.
Maar ik vind in het kleinere segment ook triple date, casual en chrono’s leuk. Een chrono van 35/36mm zonder zo’n dikke rand erom heen ziet er toch puik uit. Met name wanneer de lugs wat langer zijn, dan ziet het er allemaal iets groter uit dan dat het werkelijk is. :slight_smile:

1 like

Ziet er prima uit hoor :+1:

Zolang de lugs niet als afdakjes buiten je polsen hangen zou ik me er niet druk om maken.
Heb zelf een 44mm horloge wat door redelijk passende lug to lug grootte toch er fatsoenlijk uit ziet.

Zou de band wel wat losser dragen, misschien lijkt het maar zo maar het lijkt me nogal oncomfortabel dragen zo :sweat_smile:
En zie je ook hoe het horloge dán valt, kan soms ook een beetje schelen :wink:

1 like

Lugs zijn veel fijner…
Past je goed :+1::upside_down_face:

1 like