Grootste horloge dat je ooit gehad (of gedragen) hebt

Een jaar of, pak m beet, 10 geleden zagen sommige horloges eruit alsof ze onder een koffiekopje moesten passen. Het kon niet groot genoeg! De trend lijkt nu weer de andere kant op te gaan- en veel mensen zijn daar wel blij mee. Voor herenhorloges lijken veel merken zich te richten op formaten zo rond de 38-40 mm, hoewel ik pas ook ergens een 36mm Explorer voorbij zag komen.

Voor mij is het mij Nautis Stealth 200. De kastdiameter is slechts 43mm, niet onaanzienlijk maar ook niet ongebruikelijk. Als we de lug-to-lug meten komt het op een al heel wat aanzienlijker 55 mm, maar meten we de vaste uitstekende endlinks-- dan gaat het over de haast astronomische 60mm heen. Ik heb forse polsen, dus ik kan het (nog net) hebben, maar dat is wel het einde denk ik.

Wat is het grootste horloge dat jullie hebben gehad, of gedragen? Paste het goed? Of is de trend aan je voorbij gegaan?

7 likes

12 likes

De Lunar Pilot. Zo’n 45mm. Heb hem nog steeds en draag hem met veel plezier.

8 likes

Ik heb polsen van 20.5 cm en alles onder 41 (liefst minimaal 42 mm) staat echt niet. Ik hoop dat horloges van +42 mm geproduceerd blijven worden

2 likes

De Deepsea. Achteraf gezien echt een groot horloge. Vooral de dikte :sweat_smile:

14 likes

Momenteel deze 2

6 likes


Valt wel mee toch 60 mm !!
Op een pols van 20 cm.
De echte eerste !

33 likes

Oris aquis small second in oranje. 45.5 mm

1 like

TW Steel :joy: iets wat ik nu nooit meer zal dragen, 46mm breed, maar wel het horloge waarmee deze hobby begon.

4 likes

:scream:

1 like


Deze is ook echt top!

6 likes

Ik meen inderdaad dat dat merk nogal wat groter spul maakte, al heb ik er zelf nog nooit een van dichtbij gezien!

Lunar Pilot staat ook nog op de lijst, ik denk een mooie besteding van (een deel van) de kerstbonus :sunglasses:

1 like

Klopt, eigenlijk alleen maar zowat xD Ook wel echt overpriced voor wat je krijgt, maar goed :ok_hand:

1 like


Veel groter heb ik ze niet.

4 likes

Hij heeft je in elk geval de deur van een mooie hobby binnen gebracht, dus toch de moeite waard geweest!

1 like

Die zijn ook wel flink aan de maat ja, heb er zelf ook twee-- maar ze redden het toch niet naast de Nautis :grimacing:

Echt te groot zie ik al. Beter verkopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Nu je het zegt, die had ik ook op titanium, 46 mm

2 likes

Net als @CADirk de GWG-1000.

Voor toch te groot maar vooral te hoog. De uitsteeksels komen op 17mm dus je tikt overal tegenaan. Geen probleem voor de g-shock maar je beschadigd je hele huis!

7 likes