Helpt het als je die pushpins helemaal indrukt, een stukje hout of iets dergelijks ter behoeve van demping bovenop de band houdt en dan met een klein kunststof hamertje er een tik op geeft? Met de slijptol krijg je m er ook wel vanaf maar dan hou je niet veel over denk ik.
Heb ook een keer zo iets gehad. Op een gegeven moment dacht ik f*ck it en heb ik met brute kracht de band en de kast in tegengestelde richting geduwd. Horloge was onbeschadigd. Ik moest alleen nieuwe pushpins die ik op voorraad heb liggen dus het was een meevaller. Het kan natuurlijk anders aflopen maar mocht je hem heel graag op leer willen is er altijd een manier om hem los te krijgen
Ik vond het niks. Wellicht ook omdat ik vintage dress watches gewend ben die een stuk verfijnder zijn. Dat enorme gebolde glas is raar, de kast enorm saai en groot. Ik vind hem als ik nu de fotos terug zie ook niet lelijk, maar in het echt vond ik het een vreemd ding. Dat zelfde gold ook voor de bambino. Maar goed, er zijn ook mensen die ze wel geweldig vinden.
Grappig dat je het zegt, is mijn favo horloge eigenlijk.
Ja en nee. Het is Amerikaans en kent toch wel een wat andere stijl dat Earnshaw (waar ik destijds ook naar gekeken heb). Extra klote vanwege de invoerrechten/BTW, maar daar kwam ik proefondervindelijk achter.
Die dag en nacht complicatie (daar is een naam voor maar kan er niet opkomen) en het balans wieltje hebben zij ook op doe manier.
Klopt. Het is op zich best geinig hoor, maar ik geef toch de voorkeur aan de vintage Seiko’s DX en LM, Certina en Pontiac , de SKX007, Invicta 1953, Brunmontagne en Junghans Max Bill. Er moet er nu eenmaal eentje de grootste ‘teleurstelling’ zijn.
Verhip, dat zijn 9 aankopen en 0 verkopen sinds het virus mij in april greep.
De pushpins moeten idd de zwakste schakel zijn. Ik doe 1 keer met kracht en daarna berust ik in het lot😉
Lekker dan, ik ga die van mij zaterdag ophalen
Haha…top!
Ah…lekker man…eindelijk!
Haha, ik begon precies zo, met een SNK807. Daarna ook een bruin leren bandje erbij. Toen ook te klein bevonden, maar wel in de doos gehouden. En nu? Ik kan em wel weer waarderen eigenlijk
Wil ik nog wel zeker met die band
Oei ja, dat heeft bij mij ook héél lang geduurd voor me dat lukte. Ik was super gemotiveerd, want die BoR was totaal mijn ding niet. Failure was dus not an option. Uiteindelijk is het wel met een simpel standaard tooltje gelukt.
Zooo herkenbaar
Net iets te groot en te shiny. Tramrails ook zozo. Misschien ooit de voorloper nog eens proberen.
Breitling titanium maar kon niet wennen aan quartz. Ook geen kans gegeven eerlijk gezegd
En deze oldtimefavorit doet het irl net niet; net te groot. Wel heel mooi voor het geld. Kun je nog nét even scoren voor de kerst; in het blauw te vinden
En dan nog deze Meistertaucher.
Omdat ie lastig afleesbaar is verkocht en nu toch het nieuwere type weer gekocht. Draag m amper maar blijft nog wel ff
En dan mijn eerste “luxe” horloge, ingeruild en nadien opnieuw gekocht via chrono 24.
Die kon meteen naar TH voor reparatie. Duitser verkocht me een horloge met nog geen 20uur gangreserve. Kostenloos gerepareerd en nu topbeater
Hoop dat ik er geen spijt van krijg, kijk al sinds release reikhalzend uit naar deze seamaster.
Beste Rob, een goede maat van me en mijn neef hebben allebei dit model gekocht (de ene een blauwe en de andere een zwarte). Zij zijn uitermate tevreden.
Zelf ben ik ook fan van hun horloges, maar aangezien ik een Seamaster heb uit 2006 vind ik het nieuwe model wat overbodig.
Kwestie van smaak en voorkeur lijkt me, maar ik zeg ga ervoor!