Grootte sea urchin (mini/baby sumo) vs skx

Ik overweeg een sea urchin te kopen, snzf17j. Wil eigenlijk veel liever een snzf11 (witte plaat), of snzf19 (oranje plaat), of een 38mm van de urchin, maar die zijn gewoon niet meer te vinden en ik heb geen geduld. En binnenkort is zwart of pepsi wss ook niet meer te vinden.

Wat ik graag zou zien is iemand die vergelijkingsmateriaal heeft ivm de grootte van het horloge.
Heb immers liever geen nieuwe aanwinsten in de collectie die groter dragen dan een skx.

Zijn er mensen die beide hebben en vergelijkingsmateriaal willen posten?
Er staat wel het een en ander op youtube, maar ik vind het nog niet zo duidelijk. Kastbreedte komt wss min of meer overeen, maar hoe zit het met de lengte van de lugs?

Check. Ik vind dat de SNZF17 veel groter draagt dan de SKX. Heb ze niet beiden om naast elkaar te leggen voor je, maar eenmaal een SNZF thuis gehad om te modden en ik stond ervan verbaasd.

Edit:

1 like

Ik had het al gevreesd. Toch vind ik ze mooi. :frowning:, wat nu. Ze draagt wss een beetje als de shogun. Was die kleiner geweest, dan had ik die al lang, maar ja …

1 like

Zo denk ik over de Samurai’s. Alhoewel mijn pols hem prima kan hebben wil ik die in <40 zien :cry:

Heb zelf zowel een SKX13 als een SNZF15j gehad, de laatste vond ik comfortabeler dragen dan de SKX, Met name omdat de SKX een stuk hoger is, en op een smalle pols al snel een tonnetje wordt.
Just my 2 cents…

1 like

En dit geeft nu juist geen ontradend effect :slight_smile: Mooie mod.

1 like

Bedankt, ik neem het mee. De dikte van de skx013 vind ik wel geen probleem. Het stoort me niet. Blijft wel dat de 007 beter in verhouding is.

Die zijn idd groot en vooral echt heel zwaar.

1 like

Ik heb een SNZF29 gehad (de midsize variant van de 17) en die droeg heel fijn, compacter en ietsje lager dan de SKX007 (die ik nu nog steeds hebt).

Qua maat eigenlijk perfect, maar het ging me na een tijdje toch een beetje storen dat hij wat minder een eigen smoel had en net niet de history en waterdichtheid heeft van een volwaardig duikhorloge. Daarom is hij vervangen door de 007.

Droeg wel heerlijk, hier op leren nato en de pepsi insert van een SKX033:

1 like

leuke combo zo op leer…

Dat ware ideaal, ze zijn moeilijk te vinden …

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.