Grote Beurt Tag Heuer - beste manier

Ik wil mijn Tag Heuer Monza (CR2111) een beurt geven.
Deze dus:
http://csec.tagheuer.com/maintenance-services/maintenance-mechanical/recommendations/index.lbl

Maar heeft iemand hier ervaring mee;

• Kosten? (c.a. natuurlijk)
  • Kan je direct contact opnemen of moet het via een dealer in NL (en verschilt dat nog in prijs?)
  • Hoelang ben je hem kwijt?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de antwoorden.

Alvast dank!

Joost

Gewoon even een dealer binnen stappen en al je vragen zijn beantwoord!

enne hiermee is al één vraag beantwoord! :wink:

En mocht je je antwoorden hebben, post ze dan ook weer even :wink:

Ik post stel de vraag juist hier, omdat ik ervaringen van anderen wil weten. Schelen de kosten per dealer bijvoorbeeld, want ik neem aan dat zij ook hun marge willen pakken.

Maar ik loop wel bij 2 dealers binnen anders. Post mijn eigen bevinden dan wel hier.

Kijk ook eens in het topic ‘Ervaringen met horlogemakers’, wellicht zit er een betrouwbare horlogemaker bij je in de buurt. Vaak gaat het dan sneller en ben je minder geld kwijt.

hans

Hoi Joost,

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Gouda zit horlogemaker Frans de Groot.

http://www.horlogereparaties.nl/index.htm

Groetjes Martin.

Ik ben wel eens langsgeweest bij Frans, dat was voor mijn 1953 Baume & Mercie. Daar was het opwind pinnetje losgeschoten. Vakman die Frans!

Maar bij die Tag wil ik hem echt door TagHeuer zelf in onderhoud brengen. Ook i.v.m. garantie etc.

Bedankt voor je tip!

Hou oud/jong is de TAG H dan? Als hij buiten de garantie valt dan kun je hem toch overal laten maken?

hans

Hij is niet kapot, maar hij is wel bijna 5 jaar oud. Het is aan te bevelen om je horloge tussen de 3 en 6 jaar een onderhoudsbeurt te geven.

Dat is mij bekend, maar welke meerwaarde heeft het dan om dit door TAG H te laten doen. In veel gevallen ben je bij een vakkundige horlogemaker:

sneller geholpen
goedkoper uit (en vaak ook beter)
geen verzendkosten kwijt

hans

Goede tip dan Hans! Thnx!

Hoi,

Garantie bij een horloge van vijf jaar?

Welke garantie moet daar dan nog op zitten?

Gewoon een goed bekend staande horlogemaker opzoeken. Zoals door anderen al werd aangegeven. Ik zou het wel doen. Je weet dan ook precies wie er aan je mooie klokkie gaat sleutelen. Dat is in mijn ogen heel wat vertrouwder. Anders moet je dat ook weer uit handen gaan geven, en je hebt geen idee wie er dan aan gaat sleutelen.

Groet,

Nico.

Zonder dat ik de kennis en kunde van horlogemakers in twijfel trek want er zijn hele goede, is er ook wat te zeggen voor een servicebeurt door het merk zelf, immers:

• Eventuele modificaties aan het uurwerk worden direct doorgevoerd.
  • Onderdelen die vervangen moeten worden zijn bij het merk voorradig en bij een “gewone” horlogemaker vaak niet en soms kan deze er ook niet aankomen.
  • De waarde van een duur horloge blijft beter gewaarborgd wanneer er door het merk zelf onderhoud aan is gedaan.
  • Je krijgt weer fabrieksgarantie na een beurt van het merk zelf.

De nadelen zijn ook al genoemd:

• Ik heb regelmatig meegemaakt (met name bij OMEGA) dat de kwaliteit van de beurt teleurstelde.
  • Het is duurder.
  • Het duurt langer.