Grote blij met 2 weer tot leven gebrachte horloges. Als cadeautje, zomaar!

Ons aller MENTOR Lexaf!

3 likes

Yep opzeker.

3 likes

Ja Bram, ik was begonnen met een lotje oud spul van jou! IMG_20220803_193949739|666x500

3 likes

Ja die herken ik. Ben mezelf momenteel aan het inhouden met het zoeken van lotjes of interessante projecten. De voorraad wordt te groot. Eerst maar eens doorheen. Met rikketik mag ik van mezelf weer wat snuffelen.
Het fijne om voor andere bezig te zijn is dat het ook weer de deur uit gaat.

3 likes

Hmmm, dat is een subjectief begrip en breed uitlegbaar :sweat_smile:
Mooi werk iig :+1:

1 like

Haha, ja hier ook zo. Ik houd een logboek bij…

2 likes

dit zijn de krenten in de pap !

2 likes

:star_struck: gaaf Lex :man_mechanic: :clap: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Hé dat is een mooi gebaar. Ik geniet ook altijd van je bijdragen Lex. Leest heerlijk weg met goede achtergrond informatie.

2 likes

Ik zou jullie graag allemaal apart willen noemen en taggen, helaas staat het systeem dit niet toe. Ik ben zeer aangenaam verrast door zoveel positieve reacties. Heel erg bedankt allemaal. Het geeft me uiteraard een enorme motivatie en inspiratie om door te gaan met het schrijven van mijn bijdragen.

Geniet er van! Ik geniet in elk geval steeds weer van de likes en de aardige reacties op mijn stukjes en dat dit inmiddels heeft geleid tot het spontaan aanbieden van hulp bij het servicen van enkele mijn vintage horloges is natuurlijk helemaal geweldeig.

Niet alleen @basvg deed me dat aanbod overigens, vrijwel tegelijkertijd wilde ook @THK mij verblijden met het servicen van twee van mijn oudjes. Het laatste bericht van THK is dat de twee horloges die hij in behandeling heeft gehad weer naar mij terug onderweg zijn. Daar komt ook nog een postje over natuurlijk.

Kan niet wachten!

Nooit gedacht dat ik zoveel fans zou hebben op het Forum. Ik voel me er wel wat verlegen onder, maar dat weerhoudt me er niet van om mijn best te blijven doen jullie te vermaken met mijn verhaaltjes.

image

8 likes

Graag gedaan! Dat maakt het juist zo leuk!

1 like

image
Inderdaad een fraaie Pontiac, Bas.

Dat zijn de tandjes des tijds…

Zei je net zelf… :slight_smile:

Bij dat lotje van @Bram27 zit er ook heel leuk spul tussen.
Wat een heerlijke hobby hebben wij he?

2 likes

Hoe vinden jullie die opknappers, ook ik zoek nog projectjes want ben ook sinds een paar weken aan de slag. Helaas bijlange na niet de skills om voor anderen wat te betekenen.

2 likes

Ja inderdaad!
Mijn mooiste horloge zat erbij OLOR…

5 likes

Speuren. Meukstruinen.
Rommelmarkten, beurzen, Rikketik, Verzamelbeurs Utrecht, Ebay, Marktplaats, Etsy…, Het Blauwe deel op HF ook, en vooral: Lieve Forumleden!
Er gaat een hoop tijd inzitten, maar ja dat is een deel van de hobby moet je maar denken.

3 likes

Door schade en schande soms ook, moet ik bekennen.
Wat de ene keer een miskoop is, wordt een volgende keer een voltreffer.
Zo heb ik een Oris uit Mumbai, een penanker- chronograaf…
Maar ooit voor 5 euro een Zenith automaat gekocht …

2 likes

Groot respect voor Bas!

2 likes

Vertel eens! Gaat het bij jou net zo als bij mij, afgelopen jaar? Begonnen met zo’n n setje van 30 euro? Dan betere schroevendraaiers kopen en pincet?
En een stolpje, blaasbalgje… Schoonmaken met wasbenzine en een oude tandenborstel…
Of ben je al bij een timegrapher, Elma schoonmaak machine, persen, triebniet en de hele Rataplan?

2 likes

Weer een leuk verhaal Lex en wat tof dat @basvg je geholpen heeft. Zoals ik je persoonlijk ken weet ik dat je zal genieten van die horloges :+1:. Je weet dat ik maar zelden in het vintage zit, maar ga er af en toe naar toe voor de leuke verhalen.
En hoe leuk is het als we elkaar op wat voor manier dan ook kunnen helpen op het forum. 1 van de reden dat ik het forum zo leuk vind, echte liefhebbers die elkaar helpen :smiley:. Tot snel Lex :+1:

3 likes

Zo fijn dit. Weer een mooi topic van @Lexaf en een prachtig gebaar van @basvg en @TKH
Dank jullie wel!

2 likes