Grote blij met 2 weer tot leven gebrachte horloges. Als cadeautje, zomaar!

Een kleine twee weken geleden kreeg ik van Forumlid @basvg een spontaan aanbod naar aanleiding van een postje van mij op HF.

Schreef hij. Wat een mooi compliment!
Bas bood aan een horloge voor mij te willen servicen. Zo maar! Gratis! Als beginnend horlogemaker wilde hij graag oefenmateriaal onder handen hebben. Uiteraard vond ik dit een geweldig idee en wilde daar graag aan meewerken.

Ik heb twee oude beestjes naar hem opgestuurd die ik al een tijdje in de collectie heb. Ze wilden maar niet goed lopen, ik wilde ze ook niet wegdoen, dus bleven ze niet functioneel in het projectenbakje liggen.
Een “Hema” Ancre met een Frans Cupillard/FE233-60 uurwerk en een andere ‘Anker’, waarschijnlijk ook een Belgisch of Nederlands plakmerk met een eveneens Frans uurwerkje het niet zo bekende Jeambrun PS31.

Bas is er mee aan de slag gegaan en hield mij met werkfoto’s op de hoogte.

(Foto Bas)

En met een prachtig resultaat, zie hieronder de Timegrapher cijfers voor de weer schoongemaakte en afgeregelde Hema Ancre.

(Foto Bas)

Vandaag kreeg ik per PostNL twee keurig geservicete horloge op de mat.
Ik heb ze de hele avond al naast mijn toetsenbord op mijn bureau staan en ze lopen weer keurig op tijd.

Hieronder ook nog even aan de pols:

Dank je wel Bas voor dit prima werk. Geweldig om te ervaren wat de echte liefhebbers op het Horloge Forum voor elkaar kunnen betekenen.

Bij deze een hartelijke groet van een ouwe horlogeknar aan een enthousiast voor een mooi vak of hobby lerende jonge horlogemaker!

90 likes

Wow, mooi verhaal!

1 like

That’s the spirit!

3 likes

Dat is een heel mooi gebaar van @basvg. Zo te zien heeft ie ze weer heel netjes gekregen. Keurig gedaan.

1 like

Wat een mooi gebaar! Bas is overigens niet de enige die van jouw bijdragen geniet. :ok_hand:

2 likes

Graag gedaan. Ik ben blij dat ik zoveel van het forum kan opsteken! En inderdaad de stukjes van Lex zijn zeer waardevol!
Overigens ben ik vereerd om ’ jonge horlogemaker ’ genoemd te worden! Ik ben inderdaad pas een ruim half jaar bezig. Maar als ik over een paar jaar met pensioen ga heb ik vast meer tijd ervoor! Haha!

27 likes

Wat mooi!

2 likes

Mooie projecten Bas! Is die Pontiac van jou? Mijn vader had ook zoiets maar dan met een witte plaat. De band was gemaakt van schakels verbonden door een soort van elastiek waardoor geen sluiting nodig was. Leuk nog eens een soortgelijk horloge te zien.

2 likes

Echte horlogeliefhebbers hier. Dit soort posts maakt het forum leuk.

7 likes

en alweer een leuk en mooi verslag :+1:
met veel plezier gelezen en gekeken :smiley:

2 likes

Super van Bas en een prachtig resultaat!

2 likes

Wat een geweldig verhaal! Super gedaan @basvg en wat een mooi aanbod om ze te servicen. Erg leuke horloges trouwens @Lexaf. ik heb altijd wel wat met zulke underdog merken tussen alle topmerken.

4 likes

Ah kijk jij hebt er ook vaart achter gezet :muscle:
Helaas mag ik nog 30+ jaar tot mn pensioen :see_no_evil:

4 likes

Ja, ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, de vergulding is wat afgesleten.Maar hij doet het geweldig.EN automaat EN snelverzet van datum EN goed op tijd… Dan ga je zo’n ding toch waarderen. Ik dacht dat dit het topic ’ welke vintage draag je vandaag ’ was. Vandaar de foto :wink:

4 likes

Met een mooie naam heet dat patina, wat ik persoonlijk wel iets vind hebben. Enig idee van welk jaar dit horloge ongeveer is? Jaren 60?

Mocht je hem ooit kwijt willen dan hoor ik het graag!

3 likes

Ontzettend mooi gebaar van @basvg! Erg mooi die Ancre met groene dial. Lees ik nu goed dat de Ancre horloges door Hema werden verkocht? Was dit een beetje hun huismerk zoals geloof ik Velona van de V&D was? Geniet van deze twee leuke vintage horloges!

3 likes

Kijk dat mag ik graag horen. Ik begin ook net via @Lexaf. Wordt nog gezellig.

3 likes

Kijk dit is leuk!
Waardering in wat de een toevoegt aan het forum en vertrouwen in de ander om een service uit te voeren. Als op deze manier leuke projectjes via het forum worden gedeeld is het een win win. De ene doet ervaring op en de ander heeft een horloge die weer goed loopt.

Dit mag van mij vaker op het forum. En stel mijzelf ook beschikbaar om de horloge met weinig economische waarde (grabbeltonners) weer tot leven te wekken.

5 likes

Ons aller MENTOR Lexaf!

3 likes

Yep opzeker.

3 likes