Grote dikke oude gouden Mido quartz

Ik zag deze op ebay, en die moest ik natuurlijk hebben :slight_smile: Voor een nette prijs kunnen “winnen”.

Plaatje van ebay

Bijzondere achterkant (ook plaatje ven ebay)

Wat voor uurwerk zou er in zitten? Hopelijk een vroege quartz. Glas er uit, opwind as er uit en ik werd niet teleurgesteld :slight_smile: Een mooie vroege ESA 9181 quartz.

Tijdens het schoonmaken maak ik altijd foto’s om goed te zien waar alle tandwieltjes horen en zo.

Ondanks de krassen toch nog steeds een mooie wijzerplaat :slight_smile:

Het kalendermechaniek werkte niet goed, tegen 0:00 horen de dag en de datum in één keer naar de volgende dag/datum te “schieten”. Ik moest het meest linkse tandwieltje, verantwoordelijk voor dat schieten “even” vervangen. (donor uurwerk gelukkig)

Nou nog een keer een beter bandje vinden. (zal wel niet makkelijk zijn)
Maar hij is al aardig draagbaar zo, mooie dikke grote kast :slight_smile:

Mooie Mido Martijn,band zal lastig worden vrees ik maar als ik iets tegen kom laat ik het je weten

Dankjewel voor het zoeken in ieder geval, zal inderdaad moeilijk worden, het is zo’n geïntegreerd speciaal voor deze kast gemaakt geval.

Leuke klok, dankzij jou ga ik quartz steeds meer waarderen… :slight_smile:

Ja, dat is een mooie Mido, nooit geweten dat dit model ook met Quartz uurwerk werd geleverd.
Heeft dit horloge zo’n gedeelde kroon die je er zo uit kan trekken of moet je eerst het glas demonteren en daarna een hendeltje verdraaien ?
Een poosje geleden heb ik deze bandjes gezien op ebay, als ik me niet vergis een verkoper uit Hong Kong, de prijs was iets van $29

PS. Deze band was het http://www.ebay.com/itm/NEW-SWISS-MADE-23MM-MIDO-COMMANDER-GOLD-BAND-HIGH-QUALITY-/391056035459?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5b0cc18e83

Vette klok (tu)

Inderdaad glas eraf en dan hendeltje indrukken. Ik dacht eerst zo’n gedeelde kroon/opwindas, gelukkig niet te hard getrokken >X

Bedankt voor de tip over het bandje, maar helaas is die van mij net anders. De enige twee momenteel op ebay passen niet helaas.

diashock Schreef:

Ja, dat is een mooie Mido, nooit geweten dat dit
model ook met Quartz uurwerk werd geleverd.
Heeft dit horloge zo’n gedeelde kroon die je er zo
uit kan trekken of moet je eerst het glas
demonteren en daarna een hendeltje verdraaien ?
Een poosje geleden heb ik deze bandjes gezien op
ebay, als ik me niet vergis een verkoper uit Hong
Kong, de prijs was iets van $29

PS. Deze band was het
http://www.ebay.com/itm/NEW-SWISS-MADE-23MM-MIDO-C
OMMANDER-GOLD-BAND-HIGH-QUALITY-/391056035459?pt=L
H_DefaultDomain_0&hash=item5b0cc18e83

Ja, die is iets anders, ook de kleur verschilt nogal wat.

Nou ja, zoveel kleur heeft die van mij toch niet meer :smiley: