Grote Golf build

Van mijn 2 zoons, is de oudste absoluut niet geïnteresseerd in horloges. Als ICTer wel een techniek freak, maar qua tijd een zeer groot voorstander van een smartwatch. Hij zal het van zijn moeder hebben :wink:

Een tijd geleden keek hij rond in mijn werkkamer/horloge sleutelruimte en wierp een blik in een aantal horlogedozen. “Wat zijn die horloges met zo’n ring toch lelijk.” Daar bedoelde hij de duikers mee. Dat kan hij niet trekken. Een aantal vintage Seikos konden er net mee door, qua ontwerp.

Mijn jongste zoon is inmiddels ook met het virus aangestoken, dus als vervent horloge verzamelaar en -sleutelaar, had ik de oudste al vaker gevraagd of ik hem kon verleiden met een mechanisch horloge. “Niet echt pa, ik denk niet dat ik hem ga dragen.”

En toch ga ik het proberen.
Hij is namelijk groot fan van het werk van Kanagawa, de Japanse schilder, bekend van de “Great Wave”.

Hij heeft er al een “schilderij” van hangen:

En laatst liet ie vol trots zijn nieuwe sweater zien:

Toen was het plannetje snel bedacht. Op het forum wat spullen kunnen aanschaffen, waaronder een uurwerkje en op zoek naar de wijzerplaat. Het aanbod is behoorlijk, met een groot verschil in kwaliteit. Keuze is gemaakt.

Wijzerplaat bleek net een milimeter te groot voor de aangeschafte kast, dus moest er een andere kast komen.

Vanavond eindelijk de tijd om het horloge af te maken. Wijzerplaat en wijzers geplaatst, opwindstift op maat gemaakt, uurwerk in de kast en een nieuw leren bandje eraan.
Het weekeind ga ik hem verrassen.

@ElderRuwy nog bedankt voor de prettige deal en je tips!

94 likes

Heel gaaf en ben benieuwd naar zijn reactie!

2 likes

Wow! Geweldig! :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Mijn complimenten. :+1:
KUNST in hoofdletters.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hahaha …wat een fantastisch idee en zeer leuk uitgevoerd … als dit niet helpt is je zoon echt verloren voor de horloge wereld :rofl:

Ik hou dit topic in de gaten komend weekend want ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig wat hij er van vindt.

Succes met het geven van dit kado :+1:

1 like

Zo dat is een gaaf idee :star_struck: :heart_eyes:
Echt heel mooi geworden die gaat van het weekend helemaal uit zijn dak als hij dit krijgt…
En die lume ook waanzinnig hoop dat je wel iets verteld over wat hij ervan vind na het in ontvangst nemen…

1 like

Zoonlief gaat héél blij worden!

1 like

Daar ga je punten mee scoren :+1:

1 like

Geweldig kado :ok_hand:t3:

1 like

Wat een goed idee, prachtig uitgevoerd en derhalve een uniek cadeau. Benieuwd naar de reactie van je zoon

1 like

Goede keus :ok_hand:

13 likes

Mooi man…

1 like

Ik dacht eerst; Wat is dit voor gek topic…

Maar dat draaide bij :sweat_smile: toffe build!

1 like

Tof idee!

1 like

Leuk horloge geworden zo! Mooie kast ook en gaaf die lume. Hij zal hem vast tof vinden.

1 like

Just wow :clap:

1 like

Die Japanse schilder heet Katsushika Hokusai. En de golf is aan de kust van Kanagawa :wink:.

Super vet, trouwens :ok_hand:.

7 likes

Top idee :+1: en uitvoering.

1 like

Super leuk, dat wordt een mooie verrassing dit weekend!

1 like

Heel cool! Leuk om te lezen en ben heel benieuwd naar de reactie van je zoon. :ok_hand:
(En blij dat ik hier een (mini) aandeel in had :pray:)

1 like