Het is maar net hoe je plakmerk definieert. Zover ik weet ontwerpt en fabriceert Invicta zelf zijn horloges. Eigenlijk alles behalve die uurwerken die ze inkopen.
Ja. Ik heb mijn ideeƫn erover. Maar anderen hier hebben er blijkbaar andere gedachten over.
Internet geeft geen antwoorden:
Wij wachten op jouw alles beslissende, waterdichte en zonder taalfouten geformuleerde definitie.
Jij gaat dus voor het record van oudste mens ooit ?
Chapeau. Hoe simpel kan het zijn.
Maar dan kunnen we ook zeggen dat Invicta geen plakmerk is.
Loctite
En ik maar denken dat een plakmerk een niet-horlogemerk is dat bij een horlogefabrikant horloges inkoopt voorzien van eigen merk en logoā¦
Het loopt ook door elkaar, want hoe heet het als een horlogemerk horloges laat maken bij een ander horlogemerk ?
Of gedeeltes van horloges, bijvoorbeeld kast en/of caliber en/of band ?
En stel dat Gerald Genta een ontwerp maakt dat het opdrachtgevende horlogemerk commercieel niet interessant genoeg vindt, waarop GG besluit het ontwerp in eigen beheer, onder de naam GG, te laten fabriceren bij een horlogefabrikant in China, met een Japans caliber en GG op de wijzerplaat, dan is het horloge plotseling een inferieur, minderwaardig plakmerk ?
Ok. Duidelijkā¦
Laten we het erop houden dat het een onduidelijk wereldje is.
groetjes Lenno
Precies, vergelijkbaar met de inhouse/manufactuur caliber ādiscussieāā¦
Andere vraag :
Als een horlogemerk de toeleverende caliberfabrikant koopt, is het dan plotseling inhouse of manufactuur?
Een merk met āin houseā uurwerken, tot en met een tourbillon, kan ik inderdaad met de beste wil van de wereld geen plakmerk noemen.
Ik ook niet dus dat scheelt.
Als een fabrikant een concurrent op koopt, hebben ze (het kopende bedrijf) een jaar later de omzet/productie verdubbeld. (of zogenaamd: weten te verdubbelen)
Vind ik ook zo iets.
Veel fans, maar vaak teleurstellend?
Tudor is inderdaad een knetter dik iconisch merk. Ik ben het met je eens dat het geen plakmerk of hommage merk is.
Poor manās Rolex bladibla. Dat zeggen vooral mensen met hommages van een paar honderd euro om de pols. Like they know what is going on.
Ene oor in andere oor uit.
Omega/Swatch vs. Lemania? Wow, dan is mijn Speedy een manufactuur opeensā¦
Band tussen Omega en Lemania is al ouder trouwens, maar daar moet ik eerst mijn eigen geheugen opfrissen.
Zo wordt het dan wel uitgelegd, daar betaal je dan voor als overnemende partij. Volgens mij worden zelfs bepaalde type uurwerken in opdracht van een merk ontwikkeld en dan hebben ze het alleenrecht. Vervolgens heb je een āin-houseā uurwerk.
Chanel heeft tegenwoordig een in-house uurwerk
Damn, hoe kon ik die vergeten!