Grote twijfels

Beste mensen,

De laatste tijd loop ik met de nodige twijfels rond. Ik heb een Omega Flightmaster waar ik erg blij mee ben. Ik heb die destijds waarschijnlijk voor de goedkoopste prijs ooit kunnen kopen. Tevens is het horloge in super staat. Al met al een super deal.

Maar dan het probleem. Het horloge past mij eigenlijk vrij slecht. De band is te groot en kan niet kleiner gemaakt worden. Daarnaast is de kast eigenlijk wat groot voor mijn kleine pols.

Ik zit er over te denken om hem te verkopen/ruilen. Ik ben alleen bang dat ik er spijt van krijg. Immers kijk ik heel graag naar het horloge, zelfs als het in de doos zit. Als ik het horloge verkoop, zal ik het nooit meer voor die prijs vinden.

Al met al, het horloge krijgt weinig draagtijd maar ik ben bang dat ik spijt krijg van een eventuele ruil/verkoop.

wat te doen in zo’n situatie?

Als ik het verkoop/ruil, komt er een Rolex explorer II of een subermariner voor terug naar alle waarschijnlijkheid.

Als je twijfelt niet doen! 9 van de 10 keer ga je het horloge na verkoop toch missen. Tenminste dat zal ik hebben :smiley:

Als de klok niet goed past gewoon verkopen.

Wat moet je er anders mee?

Ik zou het niet doen. Als je al blij wordt van
het kijken naar dat horloge terwijl het nog in
de doos zit en nieteens om je pols, moet je het
gewoon houden. Het vreet je geen brood en mocht
je het toch een keer willen gaan dragen kan je er
altijd nog een ander (passend) bandje voor kopen…

Hoewel de flightmaster idd een topper is zou ik zelf liever iets hebben dat ook goed om mijn pols past, zijn namelijk nog zoveel andere mooie horloges die dat wel doen. Succes met je keuze!

Als je hem mooi vind, op een mooie poster laten afdrukken en verkopen. Je draagt hem niet. Krijgt hij een nieuw baasje en jij kan een andere aanschaffen, wellicht een vergelijkbare die wel fijn draagt.

of je legt een maand weg zodat je hem ook niet ziet en kijkt daarna of je hem mist of niet…
zelf ben ik vrij gemakkelijk met die dingen …ik zou hem verkopen en wat anders zoeken, een lex is ook niet verkeerd en er is ook nog genoeg ander moois te koop op horloge gebied (tu)

Je kunt het ook anders bekijken. Als je voor de goedkoopste prijs ooit hebt kunnen kopen, kun je dus op de verkoop een leuke winst maken. Dit betekent dat je indirect je volgende horloge (of ooit weer een Flightmaster) relatief goedkoop koopt. Of ga je je FM ook verkopen voor de goedkoopste prijs ooit (in dat geval ben ik 100% geïnteresseerd! :slight_smile: ;)).

Als je er eens een aftermarket band opzet, die hem mooi staat, maar niet orgineel is, en wel past? Dan kun je de oude bewaren voor compleetheid, en hem misschien toch met plezier dragen.

Groeten,

Martin

Time Cat Schreef:

Maar dan het probleem. Het horloge past mij
eigenlijk vrij slecht. De band is te groot en kan
niet kleiner gemaakt worden. Daarnaast is de kast
eigenlijk wat groot voor mijn kleine pols.

Kan/wil je er geen andere band op die wel past? En grote kasten zijn nu toch in?

Ik zit er over te denken om hem te
verkopen/ruilen. Ik ben alleen bang dat ik er
spijt van krijg. Immers kijk ik heel graag naar
het horloge, zelfs als het in de doos zit. Als ik
het horloge verkoop, zal ik het nooit meer voor
die prijs vinden.

Ik heb genoeg horloges waar ik graag alleen naar kijk. Zelf heb ik vaak achteraf wat spijt als ik een horloge weg doe. Had dat eerst ook met een Citizen. Nu er een andere band op zit ben ik er weer helemaal happy mee. Misschien dat je dat ook kan proberen.

nog een beetje mosterd na de maaltijd, als je er spijt van denkt te krijgen --> niet verkopen !!

tsjah, het is gewoon een beetje lastig. het is niet zo dat ik dit soort horloge weer snel vind.

misschien dat ik een andere band ga proberen. een mesh band wellicht.

wat betreft grote klokjes die in zijn. daar heb ik niet zo veel mee. ik draag wat ik mooi vind, maar het moet wel passen. persoonlijk vind ik het niet zo mooi uitzien als iemand anders een in verhouding veel te groot horloge om heeft. dat geldt ook voor mijzelf natuurlijk.

Waarom geen mooie lederen band? Is (imho) ook heel erg mooi…

Houden. En ik ben het inderdaad met jazz eens dat een leren band helemaal niet verkeerd staat.

toch een lekker ding zo Jazz!

maar als het niet past / niet lekker zit, te groot of te klein is, dan is er geen draagplezier… en dus geen draagtijd en dus… tja, het onvermijdelijke afscheid!

Als je twijfeld zeker niet weg doen,probeer een goedkoop alternatief
met een andere band.

Hoi,

Tja. definieer vrij slecht passen. Zit ze wat te los, maar schuift het horloge niet heen en weer? Of zwabbert het horloge alle kanten op? Is de kast wat te groot in verhouding tot de pols, of is het een potsierlijk gezicht?

Wanneer een horloge je gewoon niet lekker zit, kan je er beter wat voor terug zoeken wat wel gewoon helemaal perfect past, én wat je net als deze Omega, helemaal fantastisch vind qua looks.

Anders blijft het toch een nét niet horloge, ondanks de mooie deal. Ik zou een horloge niet houden omdat je er zo leuk bent aangekomen, dat lijkt me een verkeerde reden. Ze moet perfect passen en dragen, anders is het een no go voor mij…

Zelf heb ik ooit een standaard Eterna Monterey 200m verkocht om de professionele 500 meter duikversie terug te kopen. De band van de gewone uitvoering kon net niet goed op maat gemaakt worden. De band kende enkel volle schakels en geen halve die eruit konden. Er was mee te leven, dat wel. Maar later bleek de 500 meter versie tevens leuke andere details te hebben ten opzichte van de normale versie. De band bleek voor mij ook perfect instelbaar door de afwijkende dubbele sluiting, waar ik in kleine stapjes de bandgrootte kon aanpassen. Precies wat nodig was om het horloge voor mij perfect te maken!

Knoop doorgehakt, de ene klok verkocht, de andere aangekocht. Daar heb ik geen spijt van gehad.
Degene die mijn andere Monterey kocht, kon em wel perfect op maat krijgen, dus een win-win situatie…

Groet,

Nico.

Tegen mij hebben ze altijd gezegd…Bij twijfel niet inhalen…niet doen dus…

Ik kan onderschrijven dat een andere band een wereld van verschil kan maken, zeker bij wat grotere horloges. Ik heb mijn Airman SST de 1e paar dagen op leer gedragen, wat een deceptie was dat… Baalde als een stekker van mijn aankoop. Gauw enkele nato’s besteld, omdat je daarmee een horloge wat strakker op je pols kan dragen. En toen was ik heel blij met mijn aankoop, hij droeg ineens geweldig!

Nu hoeft het niet per se nato te zijn, maar probeer eens wat anders. Kan veel schelen!

Time Cat Schreef:

tsjah, het is gewoon een beetje lastig. het is
niet zo dat ik dit soort horloge weer snel vind.

misschien dat ik een andere band ga proberen. een
mesh band wellicht.

Dat lijkt me een goeie zet.

wat betreft grote klokjes die in zijn. daar heb ik
niet zo veel mee. ik draag wat ik mooi vind, maar
het moet wel passen. persoonlijk vind ik het niet
zo mooi uitzien als iemand anders een in
verhouding veel te groot horloge om heeft. dat
geldt ook voor mijzelf natuurlijk.

Wat vind je te groot? Bij mij ligt de grens bij horloges waarvan de de lugs ‘over’ de polsen heen steken. Dat de lug2lug breder is dan m’n pols. Dit is dus voor mij too biggy: