Grrr, erin gestonken met Mumbai Seiko's

Leek zo’n mooie deal op ebay. Drie Seiko vijfjes voor nog geen twee tientjes per stuk en gratis verzending vanuit India. Gevalletje niet goed gelezen, want de dials zijn handmatig met een potje verf opgepimpt. Goeie les geweest en gelukkig zijn de kosten beperkt gebleven.

4 likes

Ben benieuwd naar de foto’s!

Maar wat had je verwacht dan voor 2 tientjes per stuk??!

Eerlijk gezegd dacht ik een goedkope bron te hebben aangeboord van leuke vijfjes voor 3e wereld prijzen, LOL.

2 likes

Same here met een Citizen voor 14.99 uit India haha :joy:
Hij is nog onderweg, maar na het goed bekijken van de foto’s ben ik er ook wel achter dat die nep is. Zolang de gouden wijzertjes passen op een echte Miyota ben ik alsnog tevreden.

3 likes

Maar weer eens het oude, grijze Engels gezegde uit de kast: “if it’s too good to be true, it probably is.”

2 likes

Ik ben (nog) niet zo’n heel grote kenner maar alle horloges uit India neem ik met een korrel (zak) zout. Ook zonder dat het land van herkomst bekend is, is bijna altijd duidelijk dat het uit India komt.

Tja het blijft opletten, maar soms zit er iets leuks en wel origineels tussen. Dit horloge kwam ook uit India. :grin:

4 likes

Caseback lijkt net echt zeg!..van Sweephand info hierover gehad…goed onder de 6 kijken daar moet een nummer staan niet ‘Japan Made’ dan is hij redialed en de Citizen naam, kan je ook zien…maar ze worden steeds beter in kopieren zeg😩

1 like

Wel n leuk bandje :grin:

2 likes

Het enige horloge dat ik met vertrouwen uit India zou kopen is een HMT. De rest zou ik lekker links laten liggen.

3 likes

I agree, daar ging ik ook eerst vanuit totdat ik 'm besteld had en eens goed naar de wijzerplaat ging kijken.[quote=“Guapo, post:10, topic:102535, full:true”]
Wel n leuk bandje
[/quote]
Voor die 13 euro heb ik dan gouden wijzers voor een ander Miyota projectje en inderdaad een nieuw bandje :joy:

2 likes

Misschien is de caseback origineel…zie heel veel van die Citizen’s waar ze alleen de plaat hebben geredialed…

Oh echt? Daar ga ik dan wel een beetje op hopen want ik ging er al vanuit dat het uurwerk ook nep was. Het zou mooi zijn als er een echte miyota in zit voor dat geld :sunglasses: :smirk:

Die mening delen veel mensen. Daarom zijn de prijzen lager wat natuurlijk mooi is als je iets vind dat wel goed is :+1:

Volgens mij zijn die vintage HMT’s ook vaak flink bijgeverfd?!

Meestal wel origineel uurwerk ja…

1 like

Wat ik een beetje begreep op het Citizen’s blog van Sweephand is dat ze veel uit India komen en zijn gewoon goede horloges maar dan was de wijzerplaat heel slecht of kapot ofzo en dan vervangen ze de wijzerplaat helemaal…maar het lijkt nu op Ebay alsof ze dat op hele grote aantallen aan het doen zijn.Kom soms hele pagina’s tegen😩

1 like

Nou niet enkel en alleen met Citizen, zoek maar eens op Oris bij Ebay. Laagste prijs eerst, bieden van 99 cent succes verzekerd :joy:

2 likes

Ik had laatst een 6309 caliber uurwerk nodig. Voor een mod project.
Ebay zoekopdracht wereldwijd goedkoopste incl verzendkosten eerst. De lelijkste Seiko redial had het cleanst ogende uurwerk en die heb ik voor $13,49 in huis gekregen. Op de timegrapher en inderdaad perfect lopend. Perfecte motor In huis voor dat geld maar bij de rest van het horloge had ik ernstige twijfels. Pics or it did’nt happen😄

3 likes