Grrrr koopje gemist ☹️

Sh.t, kwam op Chrono24 een mooie Zenith El Primero tegen voor slechts 4000 euronen. Lag te koop bij een dealer in Rome ( dealer Brandizzi). Ik had de goede man aangeschreven maar een dag later was ie al gereserveerd en nu ook verkocht.
Iets te lang blijven twijfelen, mede doordat ik geen ervaring heb met kopen via Chrono.
Het leek me allemaal best wel betrouwbaar, maar helaas.

Hebben jullie hier ervaringen met kopen via Chrono24.? Is dat betrouwbaar en goed te doen?
Ik hoop bij een volgende gelegenheid klaar te zijn voor actie en te durven gaan. :flushed:

Is natuurlijk helemaal afhankelijk van de verkoper.

https://www.horlogeforum.nl/search?context=category&context_id=5&q=Chrono24&skip_context=false

1 like

Betrouwbaar en goed te doen, zie de reviews van de verkoper en het aantal

1 like

Inderdaad. Bij deze. VErkoper had ik eigenlijk ook wel een goed gevoel. Het gaat me meer om Chrono24 en hun eigenlijke klant bescherming. Geen idee of dat goed werkt.

Chrono24 werkt in mijn ogen goed genoeg. Mits de verkoop via de derdenrekening verloopt. Daardoor geeft Chrono24 pas het geld vrij als het horloge geleverd is. Maar ik denk dat je wel even moet checken bij ontvangst van het pakketje dat het horloge erin zit. Want als de pakketdienst heeft aangegeven het horloge te hebben afgeleverd, dan ligt die bewijslast weer bij jou en dat zou lastig kunnen zijn.
Ik heb een stuk of tien horloges via Chrono24 gekocht zonder problemen.
Hoewel, er was er een bij die slecht gepolijst was. Dit kon ik niet vaststellen aan de hand van de foto’s.

1 like

Heb een goede ervaring met een Griek(se handelaar) via Chrono. Buy the seller blijft overigens altijd.

1 like

Heb 3 horloges gekocht via Chrono24, twee nieuw (handelaar, beide (toevallig) Duits) en eentje particulier (Tjechië).
Met deze drie alleen maar goede ervaringen, uiterst plezierig en goede adressen voor eventuele volgende aankopen.
Ook 1 slechte ervaring, niet zozeer met Chrono24 als wel met de verkoper, zie:


Let wel, de sterren en aanbevelingen zeggen niet alles! Je kan alleen een ervaring in Chrono24 vastleggen als een deal volledig is doorlopen. Als je hem cancelt (zoals hierboven) dan kan je de verkoper geen rating geven, dat leidt dus tot een onevenredige hoeveelheid goede ratings aangezien de slechte ervaring dan niet vastgelegd kan worden.

1 like

Welke versie zoek je?

Chrono gebruik ik vooral als zoekmachine. Als ik daadwerkelijk wil kopen ga ik fysiek naar de koper toe. Voordeel is dat je dan het horloge ook daadwerkelijk kunt bekijken voordat je het koopt EN dat je dan meer kans maakt om korting te krijgen. Handelaren betalen Chrono een provisie van iets van 7%, dus een face2face verkoop leidt vaak tot een betere deal. Hiermee heb je de reiskosten in veel gevallen meer dan goed gemaakt.

1 like

Kan ik inkomen, maar in dit geval lag de verkoper in Rome! Net iets te ver weg om even heen te gaan :grin:
Ik had inderdaad de verkoper wel benaderd via zijn eigen site en niet via Chrono.

Deze, met leren band.

1 like

Zo duur is Rome niet. Twee weken geleden ben ik zelf bijna naar Rome gevlogen voor een horlogedeal. Voor een paar honderd euro vlieg je al heen en weer. Maar goed, daar moet je natuurlijk wel net zin en tijd voor hebben.

Waarschijnlijk is hij al voorbijgekomen, maar voor de zekerheid: PAS OP MET ITALIAANSE HANDELAREN!

Het zijn vaak zeer geraffineerde heren met een ietwat dubieuze bedrijfsethiek. En ja; er zitten ook nette mensen tussen en er valt af en toe best een goede deal te vinden. Maar wees scherp en onderzoek het object dat je koopt echt goed om teleurstelling te voorkomen.

Succes met de jacht! :slight_smile:

1 like

Ik heb er diverse omegas gekocht, de meeste bij de zelfde handelaar in Brussel moet ik er bij zeggen, ik heb tot nu toe goede ervaringen met chrono24

1 like