Gruen Echt of?

Ik heb vorige week in Amerika een Gruen horloge gekocht.
Mij is bekend dat deze fabriek al lang geleden gestopt is c.q. overgenomen door Rolex.
Blijkbaar is iemand onder deze naam weer gaan produceren.
op internet kom ik alleen maar quarts uurwerken tegen maar toevallig zag ik dit horloge op ebay.
Het is een automaat en heeft een Eta 2824-2 uurwerk tonmodel 2 kleurig met blauwe wijzerplaat. glasbodem met goudkleurig uurwerk. leren band met vlindersluiting. Als je even op ebay kijkt kom er nog wel een paar tegen.
Hij ziet er op zich goed uit maar ik ben wel bang dat het materiaal van de kast niet zo sterk is waardoor deze wellicht wel snel kaal gaat worden ( wellicht valt het mee) voor dit horloge betaalde ik 37 dollar.
wellicht gaat het om teruggebrachte horloges waar wat aan mankeerde omdat ik bij aankomst merkte dat er een schroefje los in het uurwerk lag die af en toe de rotor vastzette. dit was in 3 tellen verholpen.

Aangezien eta 2824-2 uurwerken voor een veel hoger prijs worden aangeboden vraag ik mij af of zelfs de uurwerken namaak zijn. Eigenlijk kan ik mij dit niet voorstellen.
Wie kan mij daar over informeren.

Groet
Arie

Toevallig heb ik zo eentje via ebay gekocht (tonneau met blauwe wijzerplaat), gecharmeerd door de redelijk sobere uitvoering, door de prijs en het werk.
Het werk is een echte ETA 2824-2. De kast, wijzerplaat en het bandje alsook de assemblage zijn “made in China” Vooral de wijzerplaat is nogal slordig afgewerkt. De povere vlindersluiting heb ik er onmiddellijk afgekieperd. Voor de rest een aardig uurwerkje zonder enige pretentie. . Ze lopen momenteel voor zo’n 70 Euro op Ebay.de.

De naam Gruen is jaren geleden opgekocht door MZ Berger en het huidige merk heeft nog weinig vandoen met de “oude” Gruens en Walthams. (Voor meer info over het merk kan je kijken op bvb http://www.pixelp.com/gruen/1929.html )

Hopelijk helpt dit,

Vriendelijke Groetjes,

Morse

heb dezelfde klok, leuke prijs vond ik…
was mijn goedkoopste horloge tot de Alpha binnenkort komt.

groet Arno.