Gruen fun

nee ik weet het niet exact maar als ik naar de amplitude op het machientje kijk en dan met mijn ogen naar de zwaaiende balans dan weet ik dat de liftangle geen 52 is.

je had vroeger ook blauwe s-veren en die werden al als unbreakable bestempeld, maar maakt allemaal niet zoveel uit. Ik ben fan van blauwe veren - unbrakable of niet - voor de al wat oudere uurwerken :wink:

1 like

Klopt. Ik weet hoe ik het moet bepalen. In theorie. Alleen is best wel een klusje (staat op mn to do lijst). :sweat_smile:

Ik ben begonnen met een overzicht voor de lift angles op het vintagegruen forum. Staan er tot nu toe 2 op, verwacht er nog een paar. Plus een lijst als ik van een ebauche het wel kan vinden. :slight_smile:

2 likes

De theorie is simpel. De uitvoering is inderdaad iets anders…
Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd. Vooralsnog redelijk succesvol geweest met de voorhanden lijstjes.

2 likes

Bedankt voor dit verslag. Leuk en leerzaam. Mooie Gruen ook.

2 likes

Mooi verslag, zo knap. Je hebt wel van alles in huis qua gereedschappen en onderdelen!

2 likes

Prachtig verslag, en vooral heel goede foto’s.
Bedankt, ik heb het met plezier gelezen.

1 like

Mooi verslag, heel interessant ,ziet er weer top uit, kan weer jaren mee :ok_hand:t2:

1 like

Geweldig dit verslag. Ik heb ervan genoten. Dank voor het delen en puik werk! :blush: :+1:

1 like

Mooi en leerzaam verslag, bedankt daarvoor! En ja zo zie je met de juiste kennis en gereedschap kan je heel veel.

Echt tof om te zien en lezen.

1 like

Echt goed gereedschap is het halve werk.

1 like

Echt goeie kennis de andere (en iets meer :wink:)

1 like

Fantastisch om te lezen… horlogewerk 2.0

1 like

Geweldig verslag. Prachtige duidelijke foto’s. Mooi gereedschap ook. Dank voor het plaatsen.

1 like

Wat een reis, super dat je deze Gruen weer leven in hebt kunnen blazen. Blijft toch bijzonder om zo’n mooi stukje techniek op de operatietafel te zien.

1 like