Gruen LCQ lcd

Na wat gepiel deze aan de gang gekregen :slight_smile: Een prehistorisch lcd horloge, instellen met de kroon. Slag draaien en de uren gaan lopen, uittrekken en dan slag draaien en dan gaan de minuten lopen. Dat is ook het enige dat ie kan.
Ik ben benieuwd hoe lang ie het doet…

De module.

En de voorkant, hypermodern :wink:

En wat leesvoer.
http://www.crazywatches.pl/gruen-lcq-field-effect-lcd-1973

Moet een van de laatste stuiptrekkingen van dit merk zijn. Het bestaat inmiddels niet meer naar wat ik weet. Wel een leuk horloge.

Dit is ook eigenlijk een AMI module die in 1973 in een kast met Gruen er op gedaan werd. Zoals het huidige Zodiac dat nu van Fossil o.i.d. is.

Leuk Martijn. Het echte handwerk… Dat ie weer 40 jaar mag meegaan

Vwb die krassen in het display, die zijn toch wel weg te werken? (polijsten filter(s), vervangen backpanel?)

Had al zo’n vermoeden want volgens mij worden ze al meer dan veertig jaar niet meer geproduceerd. In Amerika zijn er hele clubs van verzamelaars.

Het leek mij meer op beschadigingen in het display, het lijken op kleine lcd kristal lekkages? In het echt zie je het eigenlijk niet. Jammer is dat het plexiglas een paar stress scheuren heeft, als zo’n camping glas waar te vaak hete thee in is gegaan. Vooral schuin bekeken zie je een netwerk van scheurtjes.

Het display blijf ik verder van af, wie weet hoe kwetsbaar het is.

ernst Schreef:

Leuk Martijn. Het echte handwerk… Dat ie weer 40
jaar mag meegaan

Vwb die krassen in het display, die zijn toch wel
weg te werken? (polijsten filter(s), vervangen
backpanel?)

Het zit volgens mij meer in de polarisatie filters. Maar martijn weet vast meer…

Ik kijk morgen wel ff beter, hij moet toch weer even uitelkaar, display valt weg als ik de tijd wil instellen, is toch een beetje onhandig :smiley:

ernst Schreef:

Het zit volgens mij meer in de polarisatie
filters. Maar martijn weet vast meer…

mooi werk Martijn…leuk oud klokje