Vorige week op een zoekertjes site een advertentie gevonden van wat vintage kleurrijke horloges. Contact genomen met de vriendelijke verkoopster en vervolgens een prijs overeengekomen. Zonet heb ik de horloges ontvangen en ze verrassen me wel. Gruen sport watch met japan movement op de dial. Ze zijn voorzien van een miyota binnenwerkje. Ik dacht eigenlijk dat Gruen een zwitsers merk was, maar ben aangenaam verrast! Iemand nog enige ervaring met deze horloges? Iemand die er meer van weet? Hieronder enkele foto’s
Gruen was een Amerikaans bedrijf, met een Zwitserse tak waar uurwerken gemaakt werden. Tot Gruen failliet ging in 1967 ofzo was het een tijdje vrij gelijk aan Rolex qua kwaliteit. Het is toen nog een tijdje in Italiaanse handen geweest en nu van wederom een Amerikaan, maar die heeft wel wat merknamen, maar maakt weinig bijzonders. Dit is een aangenaam model, misschien gaat het weer wat beter met het merk.
Leuk om te zien in elk geval. Gefeliciteerd met je aanschaf.
Het oorspronkelijke merk heeft bestaan tot 1957. Daarna is het in delen verkocht.
Tot 1976 was het nog een “ok” merk. Toen ging het echt failliet.
Als ik me niet vergis is MZ Berger en co nu de eigenaar van de naam. Er zijn wat moderne varianten (re-issues, soort van) uitgebracht van Curvex en duikers. Maar nee, het is niet meer zwitsers en niet meer high-end.
Maar wel prima draagbare horloges!
Iets meer info over (met name het oude) Gruen: http://www.pixelp.com/gruen/
Dank voor de info.
Dat geen high end merk meer is, is duidelijk maar voor dit geld zit het zeer fijn…