Gruis in Meistersinger No 02

Zo te zien hebben jullie gelijk en grijpt de palrad wat later in. Vandaag ging het weer redelijk goed. Maar gisteren draaide het kroonwiel en heel eind terug.
Zal wel steeds erger worden. Ik zal inderdaad een filmpje maken en het hier laten zien.
Bedankt en groetjes,
Gerard

1 like

Dat zou dan een kwestie van wat smering op de pal kunnen zijn, of juist oude smering die niet is verwijderd :thinking:
Of een te strak aangedraaide palschroef…

1 like

Het filmpje is er niet van gekomen. De MS ligt inmiddels bij een gerenomeerde horlogemaker in de regio. Die heeft eerder een oude Omega van mij onderhanden genomen. Hij legt me precies uit wat hij doet en wat aan het uurwerk mankeert. Met een paar weken heb ik de MS dan, als het goed is, terug. In plaats van een paar maanden bij MS.
groetjes,
Gerard

4 likes

Duimen voor een betere afloop :+1:

Michel te Berge heeft mijn Meistersinger onder handen genomen; palrad en palletje zaten los en de veer is vervangen. Vreemd als dit horloge 2 jaar geleden nog bij Meistersinger is geweest voor het gruis probleem. Maar gelukkig is mijn Meistersinger weer als nieuw. Hier heb ik toch meer vertrouwen dan in de service van Meistersinger zelf.
Groetjes,
Gerard

3 likes

Zo zie je maar hoe makkelijk er over “stomme” dingen heen gekeken kan worden. Zelf al eens een IWC en een Oris hier gehad die duidelijk door mensen met oogkleppen op behandeld waren, zelfs via officieel IWC en Oris. De oplossing was telkens “stupid” eenvoudig; maar je moest het wel eerst even zien. En er hadden al veel mensen overheen gekeken. Geeft helaas ook aan wat de huidige stand is qua werk-niveau op de aftersales-centra. Kort geleden een Squale hier gehad die net terug was van een garantie-fix uit Italië. Hij liep daarna ueberhaupt niet meer. Uurtje werk hier en vooral - schoonmaakwerk, liep weer als een dolle. Alsof er iemand met 6 grappa’s op zei - “ik pak deze wel even aan!”. Heel zorgelijk; mijn 5 jaar oude Speedmaster was af-fabriek ook al veel te royaal gesmeerd. Het liep bijna over de randen van de steengaten heen.