Wellicht heeft iemand van jullie hier een antwoord op: mijn SBGV001 met een 9f82 uurwerk heeft een probleem met de datum setting. Met de hand doordraaien werkt maar datumaanpassing met quickset blijft hangen en springt terug. Weet iemand van jullie een horlogemaker die me daar mee kan helpen? Misschien één van de HF-leden?
Ik zou gewoon de Seiko-weg bewandelen. Denk dat weinig individuen zich hier aan durven branden. Seiko Europe zit in Schiedam he! Mailtje kan gewoon in het Nederlands.
Indien net buiten garantie kun je wellicht nog over een soort van coulance onderhandelen.
Bedankt Peter, deze gs is ongeveer 20 jaar oud dus ik denk niet dat coulance een kans maakt. Maar je hebt gelijk denk ik, ik ga maar eens een mailtje sturen.
Dat uurwerk zou reparabel moeten zijn, ik ben benieuwd of ze het vervangen of fixen, en eerlijk gezegd ook naar wat ze er voor in rekening brengen, als ik zo vulgair mag zijn.
Heb je zin om ons op de hoogte te houden van de ontwikkelingen?
Daar zien wij natuurlijk graag betere foto’s van, van die proto-SBGX. Mooi formaat, mooie release, en volgens mij ook een behoorlijk vroege 9F, toch? De 82 is volgens mij zo’n 28 jaar op de markt, en deze kwam in 1995 uit, als ik het wel heb.
EDIT: Ik lees net dat het 9F uurwerk in 1993 het levenslicht zag, volgens SJX, maar dat deze referentie inderdaad in 1995 tot stand kwam. Hij is wel gruwelijk lang in productie geweest, als ik de opvolgers pas rond 2010 en later zie verschijnen.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd inderdaad. Ik zal jullie op de hoogte houden. De mijne is in topstaat (dat durf ik echt wel te stellen) . U hoort van mij. Ik zal eerdaags even een fotootje toevoegen.
Waarschijnlijk is net als bij veel ander Seiko uurwerken het schakelwiel en de aandrijving ervan 'n zwak punt. (Veel uurwerk kunnen er niet tegen, als je met quickset, tussen 23.00 en 03.00uur de datum verzet).
Ik heb dit al bij veel Seiko uurwerken gerepareerd, ik weet niet of voor dit uurwerk nog onderdelen geleverd worden, anders zou een (niet werkende mag ook) donor een oplossing zijn.
Schitterend horloge zo’n SBGV001 , ben erg benieuwd naar die van jou. Ik heb er één gehad uit 1997 en die zwerft hier ook nog rond op HF, onbekend bij wie inmiddels.
Verder sluit ik me aan bij het verzoek om ons op de hoogte te houden over de uiteindelijke uitkomst/oplossing/whatever. Problemen aan een 9F uurwerk zie ik namelijk niet veel voorbij komen.
Succes met dit herstel, ze zal het zeker waard zijn!!
even een update: geprobeerd om via een lokale Seiko-dealer (high-end) dit klokje te versturen maar helaas. Kan alleen via Seiko Boutique. In Amsterdam. Verzenden doen ze niet aan dus ik moet hem brengen en ophalen. Nou ja, dat doe ik dan wel als ik in de buurt ben. Ik kan em gewoon gebruiken , houdt prachtig de tijd. Wordt vervolgd.