GS gepolijst en ongepolijst vergelijken?

Oh ja - doet me denken aan een Seiko Presage afwerking, heb er één gehad in het blauw. Vind 40mm wel aan de grote kant, ga liever voor 35-37mm formaat horloges.

1 like

Voor, ik dacht, €150,- kan een ‘light polish’ gedaan worden in Nederland. Een volledige (Zaratzu) polish kost €670,- en daarvoor gaat het horloge naar Japan.

Mij werd een quote gegeven voor een volledige onderhoudsbeurt inclusief light polish van ik meen 560 euro voor een handopwinder. Als ik geen light polish wilde kon dat, maar de beurt werd er niet goedkoper van.

Mijn 44gs kwarts is goed gedragen en ik heb weleens geïnformeerd naar een service bij de boetiek. Kost 750 voor volledig oplappen (kast, band, batterij, pakkingen, nieuwe bezel en service van het uurwerk). Tot nu toe heb ik het niet gedaan (en dit doe ik ook pas als ik het horloge wil verkopen).

Ik ga niet naar Amsterdam of Utrecht rijden. Mijn SBGP011 is even naar de horlogeboer voor een batterijwissel, maar zodra hij terug is zijn geïnteresseerden, wanneer ze in de buurt zijn van de Noordoostpolder, hartelijk welkom om 'm te bekijken. :slight_smile:

Tenzij door Grand Seiko zelf gedaan, inclusief eventuele restauratie.

3 likes

Dit was de advertentie foto!

Na de polish :heart_eyes:

Zo kreeg ik hem binnen

5 likes

Zoals hierboven al meerdere malen beschreven is de polijsting op GS absoluut zeer goed. Kan ik in het dagelijkse het verschil zien tussen de zijkant van een GS of van mijn Tudor? Niet echt, maar dat komt denk ik meer doordat ik daar niet met mijn neus bovenop zit.

Wat mij bij de GS wel altijd raakte was ook de prachtige polijst op de wijzers en batons. Als het licht dat juist raakt dan knalt het eraf!

Punt met polijsting is wel dat krassen meer opvallen. Wil je hem dagelijks dragen dan zal je dat moeten omarmen. De 261 is overigens een prima daily.

3 likes

Goeie - deze keer niet gedaan maar als ik vaker buitenlandse avontuurtjes aanga pak ik dat voordeel ook mee.

1 like

Je kan vintage GS naar kamil in Polen sturen wachttijd is wel vrij lang volgens mij en modern zou ik door GS laten polijsten. Elke andere manier van polijsten anders dan door kamil of GS uitgevoerd ga je zien en is zonde van je geld.

3 likes

Laatst ook de sbgx261 gepast, heel erg mooi… fijn dat ik zo nog op de tips in dit topic stuit, aanschaffen via Japan - scheelt behoorlijk, mocht ik tot aankoop overgaan. Benieuwd naar het verloop van de aanschaf!

1 like

Ja denk dat ik in mn hoofd prent dat ik m altijd nog een keer naar GS kan sturen zoals Lexie aangeeft.

Ik laat wel weten hoe het verloopt hier, tot nu toe heel responsief. De prijsafspraak (list price, geen korting, maar ze zijn ook de goedkoopste) was binnen een uur rond (op een zondag), betaling gedaan en dit werd ook gelijk door ze bevestigd. Versturen doen ze binnen 2-3 dagen via DHL of FEDEX, ik vroeg specifiek DHL aangezien zij meer afhaalpunten hebben hier, was akkoord.

2 likes

Interesse hoe dit uitpakt… Mis de SBGX261 nog met regelmaat dus wellicht eens naar een hereniging kijken. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik ben ook wel benieuwd over hoe hoog alle bijkomende kosten/belasting/invoerrechten nou zijn op zo’n horloge uit Japan.

Want deze verkoper heeft ook het GS horloge te koop wat ik graag toe zou voegen aan de collectie.

1 like

Zou m as is verkopen. Die service krijg je niet terug.

Plus 21% en misschien een klein beetje handling fee etc. Ik reken altijd met +25%, iets te hoog maar ok.

2 likes

Zelfs met 21% erbij zou hij dan nog steeds heel veel goedkoper zijn dan hier in Nederland kopen.

Toch wel bijzonder dat deze verschillen zo groot zijn

1 like

Tsja. Retailprijzen en GS is toch altijd een lastige discussie.

1 like

Check voor nieuw SoloJapan eens, kan je eenvoudig mee appen en krijg je ook een goeie scherpe prijs. Verzend vanuit Spanje, dus binnen de EU.

2 likes

Ik krijg net te horen van een Grand Seiko AD in Nederland dat horloges die aangekocht/geimporteerd worden vanuit Japan, Niet de normale 5 Jaar internationale garantie hebben.

Er zou maar 2 jaar Japan Domestic garantie op deze horloges zitten.
Wat in de praktijk betekend dat je het horloge op eigen kosten naar Japan zou moeten sturen om aanspraak te doen op de garantie. Want Grand Seiko Europa wil niks met dit soort horloges te maken hebben.

Nu ben ik van mezelf niet goed gelovig, en zou ik precies hetzelfde zeggen als ik dat horloge zou willen verkopen in Nederland. (wij van WC eend, adviseren WC eend)

Weet er iemand wat hier wel en niet van waar is ? misschien ook uit eigen ervaring.

1 like

Dat is goed om te weten inderdaad! Ik laat het weten zodra ze geantwoord hebben. Misschien dat anderen hier al ervaring mee hebben?

2024-01-16_11h52_14

1 like

Feedback vanuit Miyaran:

2024-01-16_15h06_37

3 likes