Ik vraag mezelf ook af, bij welk euvel ik liever het risico van verzenden neem vs het zelf vergoeden van een reparatie… Maar zo komen we weer in een discussie betr verantwoordelijkheid bij verzenden terecht
Ik kreeg zo’n beetje hetzelfde antwoord van een andere verkoper op C24.
Misschien dat deze GS AD toch een beetje enthousiast was met zijn beweringen…. Afdeling afschrikken en de mijne verkopen
Ik dacht altijd dat een GS via deze route iets goedkoper is omdat de verkoper niet te maken heeft met C24 fee. Aan de andere kant is het best spannend om via Facebook/whatsapp een GS van een paar duizend euro te kopen als je niet eerder bij SoloJapan hebt gekocht.
Ik weet niet wat de “truc” is maar heb daar een GS gekocht en ging toch iets van dik 20% van de retailprijs af. Communicatie was super en had links en rechts wat info ingewonnen.
Voorlopig blijft ie nog wel even maar ik houd je advies in gedachten mocht dat veranderen
Ben vandaag bij de Seiko Boutique in Amsterdam geweest.
Was heel erg onder de indruk van de SBGV223
persoonlijk iets minder onder de indruk van de algemene ervaring in de boutique
maar dat zal aan mij gelegen hebben.
Wel heb ik besloten om ook maar een Grand Seiko SBGP011 of SBGV223 uit japan te halen
Dit weekend Chrono maar eens afspeuren naar een betrouwbare verkoper.
Komt omdat het officieel een Seiko boutique is geen GS.
Ja hallo, maar dat is een Kamil polish. Dat is buitencategorie. Dat is gewoon beter dan nieuw, dat is niet wat hier bedoeld wordt met de vraag…
Reken op 21% over aanschaf inclusief shipping, plus nog wat afhandelingskosten van een paar tientjes.
De C24 fee is inclusief je creditcard kosten. Als je die meerekent (of de % van paypal), dan zijn de C24 kosten echt niet eens zo gek.
Wat scheelt het nu echt tussen halen bij de boutique hier, of uit japan. En dan moet je eerlijk zijn en verzendkosten, btw (over aanschaf inclusief verzendkosten), en afhandelingskosten meerekenen.
Ik denk best wel wat eerlijk gezegd. Hier in NL is de SBGX261 te koop voor 2400 nieuw. Op c24 bij Mirayan was het 1468 euro inclusief verzenden, betaald met creditcard.
Dit zijn de kosten die er bovenop komen. 600 euro korting op 2400?
Dat scheelt al heel snel een paar honderd euro op een horloge van €2500 zelfs als je ruimt rekent en er 25% bovenop gooit.
Zo zag mijn opbouw er ook uit voor een Zenith uit Japan (FedEx) is 21. 6% het precieze percentage voor aanschaf buiten de EU.
Handige info. Heb je toevallig ook contact gehad met SoloJapan? Volgens mij zitten zijn prijzen ook rond de prijs wat jij hebt betaald. Dit was in ieder geval met de Snowflake in 2022.
Enig idee op hoeveel korting je zou mogen/durven rekenen als je in NL bij AD zou kopen? Ben ook wel benieuwd naar het werkelijke verschil.
(Al kan ik me niet voorstellen dat je de 25% die nu wordt bespaard op de listprijs makkelijk haalt…)
Fijn dat je dit deelt. Lijkt allemaal voorspoedig te verlopen!!
Nee geen contact mee gehad. Heb Mirayan benaderd omdat ik daar een prijsvoorstel kon doen, bij de rest was er alleen een buy-now knop. Uiteindelijk voor de list price gekocht (dus de buy-now opties waren net zo goed waarschijnlijk), het prettige en snelle contact op een zondagmiddag gaf me het comfort om te bestellen. Alle antwoorden van ze zijn binnen een uur.
Ik weet niet hoeveel korting je in NL zou krijgen maar de Duitse/Spaanse aanbieders van een nieuwe SBGX261 zitten zo rond de 2000 euro als ik me niet vergis. Daar gingen ze ook niet akkoord met prijsverlagingen. Je bespaart dus zo’n 10% ten opzichte van een Europese aanbieder.
Vind het wel een avontuurtje om een GS te bestellen uit Japan
Ja tuurlijk! Ik verwacht het horloge op de 24e, doe dan wel even een summary van het geheel en wat fotos. Ook wat bandjes die vandaag binnen komen vanuit Bulang&Sons, post wel wat fotos van de mix/match.
Wellicht wil een van de mods de titel veranderen naar ‘GS gepolijst en ongepolijst vergelijken? Kopen uit Japan?’
Of on topic blijven, kan ook
Er zijn al 12 andere topics over kopen in japan. En het reguliere grand seiko topic gaat er ook regelmatig over. Dus genoeg plek om over kopen in japan te praten lijkt me:
En dat houden we dit topic over gepolijste of ongepolijste grand seiko’s, waar het over ging.
Wat is de vraag dan? Heb ik niet goed begrepen? Als je een zaratsu polish wil moet je naar de beste gaan, nietwaar😁