GS gepolijst en ongepolijst vergelijken?

Zeker!

Dit was de vraag.

Het antwoord is dus: als hij teruggaat naar de fabriek voor een full zaratsu, of als je hem naar kamil stuurt, dan is hij weer perfect. Al het andere polijsten is te zien in mindere scherpte. En dat is omdat zaratsu polijsten gebeurt met een vlakke tinnen plaat, en niet met een polijstwiel zoals standaard ‘polijsten’. Wat eigenlijk gewoon een beetje poetsen is. En dat haalt scherpte weg.

1 like

De Seiko boutique in Amsterdam, was niet happig op korting en gok dat 5-10% echt de max is daar

Je kan altijd proberen, zeker als je aangeeft dat je hem anders elders haalt. Dan kunnen ze kiezen, wel of niet verkopen.

Precies dat heb ik gedaan…. Ze weken niet echt hoor… bleef standvast op 5%… op een model dat zeker al 3 jaar in de winkel lag ook nog…

Zoals ik al had aangegeven in vond het een bijzondere ervaring daar en denk niet dat ik snel daar een horloge ga kopen.

Nee, mijn ervaring daar is ook niet heel goed.

Vreemde keuzes.

Het is een fabriekswinkel. Wat verwacht je? Dat je bij de AP boutique korting krijgt? Dat spreken ze natuurlijk wel af met alle retailers, dat de fabriekswinkel niet met kortingen concurreert.

Ik heb er eerder wel (korting) gehad.

Dus wat denk jij. Ik denk dat geld niet stinkt.

Uhmm moet je voor de grap even langs de Oris boutique lopen 5 minuten verderop.

10% zonder vragen en met een beetje moeite doen 20% ook mogelijk.

Dus dat gaat niet echt op.

Oris is natuurlijk wel meer een b merk.

Voor korting anders een andere Seiko AD proberen.

Weet niet hoe populair deze mening is hier :sweat_smile:

Maar Oris staat wel hoger op de ladder dan (Non-Grand) Seiko volgens mij :wink:

1 like

Doubt. :ok_hand:

3 likes

Gezien het onderwerp toch al geheel ontspoort is :wink:

Bij de eerste post wist ik het al “uh oh dit kan geld gaan kosten” want damn leuke horloges en heb al aardig wat keren geflirt met een GS.

Als er dan ook nog doodleuk een leuke deal wordt benoemd middels aankoop in Japan begint het helemaal te kriebelen.

Zucht verlang terug naar de tijd dat dit forum tergend traag was en ik niet zoveel topics kon scannen in de beperkte tijd die ik voor HF heb.

Bedankt TS :wink:

Ooh en aankoop in Japan is zoals al eerder opgemerkt echt prima te doen heb zo ook mijn JDM only Oceanus weten te bemachtigen.

3 likes

Dankjewel, zoals mijn foto liet zien. Kan ik hem Kamil zeer aanbevelen. Duurt wel effe.
Of terugsturen en een mooier model kopen.
Ik zal wel in herhaling vallen bij wat de meeste hem hier hebben aangeraden.
Daarbij is dit wel een goed leermoment waar anderen ook van kunnen leren. In positieve zin bedoel ik dan.

1 like

Ik hang ook al 3 dagen met mijn vinger boven de “bevestig aankoop” knop om er 1 uit Japan te halen… :innocent:

2 likes

3 likes

Kom er met de welbekende AD in Amsterdam echt niet uit… dus we gaan toch maar richting het land van de rijzende zon :jp: kijken

Wel jammer had liever gewoon in NL gekocht maar blijkbaar kunnen/mogen ze niet meer dan 5% van de prijs afhalen. Principieel koop ik niet meer onder de 10% :nerd_face: en het verschil met Japan import is dan ook wel stevig.

1 like

Allereerst de fotos!

Samenvatting:
Zondag 14 jan:

• Prijsvoorstel gestuurd
  • List price teruggekregen (1.468 in euro’s)
  • Betaald met creditcard
  • Betaling ontvangst bevestigd door verkoper

Woensdag 17 jan:

• Pakketje verzonden

Zaterdag 20 jan:

• Digitaal aan DHL invoerrechten en BTW betaald (316,86 euro - 21.6% aanschaf)

Maandag 22 jan:

• Pakketje opgehaald bij DHL point
  • Geen bijkomende kosten dus totaal is 1.784,86 euro

Om terug on topic te gaan, GS gepolijst kopen voor 1.600 euro uit Duitsland of nieuw uit Japan voor 1.800 euro? No-brainer!

22 likes

Nice gefeliciteerd! Goede prijs zo.

1 like

Fijn om dit topic te volgen. Daarnaast leuk om je enthousiasme mee te krijgen. De GS staat je zeer goed.

2 likes

:ok_hand:

1 like