Het antwoord is dus: als hij teruggaat naar de fabriek voor een full zaratsu, of als je hem naar kamil stuurt, dan is hij weer perfect. Al het andere polijsten is te zien in mindere scherpte. En dat is omdat zaratsu polijsten gebeurt met een vlakke tinnen plaat, en niet met een polijstwiel zoals standaard ‘polijsten’. Wat eigenlijk gewoon een beetje poetsen is. En dat haalt scherpte weg.
Het is een fabriekswinkel. Wat verwacht je? Dat je bij de AP boutique korting krijgt? Dat spreken ze natuurlijk wel af met alle retailers, dat de fabriekswinkel niet met kortingen concurreert.
Dankjewel, zoals mijn foto liet zien. Kan ik hem Kamil zeer aanbevelen. Duurt wel effe.
Of terugsturen en een mooier model kopen.
Ik zal wel in herhaling vallen bij wat de meeste hem hier hebben aangeraden.
Daarbij is dit wel een goed leermoment waar anderen ook van kunnen leren. In positieve zin bedoel ik dan.
Kom er met de welbekende AD in Amsterdam echt niet uit… dus we gaan toch maar richting het land van de rijzende zon kijken
Wel jammer had liever gewoon in NL gekocht maar blijkbaar kunnen/mogen ze niet meer dan 5% van de prijs afhalen. Principieel koop ik niet meer onder de 10% en het verschil met Japan import is dan ook wel stevig.